Морально-етичні засади природничих досліджень

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Морально-етичні засади природничих досліджень
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР01. Розуміти соціальні та економічні наслідки впровадження новітніх розробок у галузі біології у професійній діяльності. ПР09. Дотримуватися положень біологічної етики, правил біологічної безпеки і біологічного захисту у процесі навчання та професійній діяльності. ПР16. Знати будову та функції імунної системи, клітинні та молекулярні механізми імунних реакцій, їх регуляцію, генетичний контроль; види імунітету та методи оцінки імунного статусу організму. ПР17. Розуміти роль еволюційної ідеї органічного світу. ПР29.11. Розробляти рекомендації з оптимізації функціонального стану людини.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати загальні філософські теорії про мораль і етику, про нерозривну єдність всього живого на землі. 2. Вміти теоретично обґрунтовувати практику використання тварин в різних галузях людської діяльності. 3. Володіти елементарними навичками етичного поводження з домашніми та лабораторними тваринами.
Зміст навчальної дисципліни
Основою навчальної дисципліни «Морально-етичні засади природничих досліджень» є біо- та екоцентричні підходи і правила використання в експериментальних дослідженнях високоорганізованих тварин, що мають здатність відчувати біль та страждати, питання етики і моралі, що виникають при застосуванні сучасних досягнень генної інженерії, пересадки органів, екстракорпорального запліднення, переривання вагітності та евтаназії.
Рекомендована та необхідна література
1. Ковальова О.М., Лісовий В.М., Амбросова Т.М., Смирнова В.І. Основи біоетики та біобезпеки.- К.:ВСВ «Медицина», 2016.- 392 с. 2. Лісовий В.М., Мясоєдов В.В., Ковальова О.М. Біоетичні принципи випробувань лікарських засобів.- Харків.-ХНМУ, 2012.- 144 с. 3. Боянович Ю.В., Жигаліна О.В., Коба О.В., Наглов С.М., Федосова С.М. Альтернативні методи викладання фізіологічних дисциплін .- Харків, 2009 4. Сучасні проблеми біоетики //Ю.І. Кундієв (відп.редактор) та ін. .- К.: Академперіодика, 2009.- 278 с. 5. Основи діяльності етичних комісій// За ред. В.М. Корнацького, Т.В.Талаєвої.- К., 2007.-92 с. 6. Москаленко В.Ф., Попов М.В. Біоетика: філософсько-метологічні та соціально-медичні проблеми .- Вінниця: Нова книга, 2005.-218 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1– РН 1.1–1.3, -40 балів/20 балів; 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 2.1–2.6 – 40 балів/20 балів; 3. Усні доповіді, відповіді , реферат: РН 1.1 – 3.1 – 20 балів/10 балів. - підсумкове оцінювання: у формі заліку
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Фізіології людини і тварин
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”