Анатомія і морфологія лімфоїдної системи
Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА
Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”
Назва дисципліни
Анатомія і морфологія лімфоїдної системи
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР03. Планувати, виконувати, аналізувати дані і
презентувати результати експериментальних досліджень
в галузі біології.
ПР04. Спілкуватися усно і письмово з професійних питань
з використанням наукових термінів, прийнятих у
фаховому середовищі, державною та іноземною мовами.
ПР08.Знати та розуміти основні терміни, концепції, теорії
і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних
галузей.
ПР12. Демонструвати знання будови, процесів
життєдіяльності та функцій живих організмів, розуміти
механізми регуляції фізіологічних функцій для
підтримання гомеостазу біологічних систем.
ПР16. Знати будову та функції імунної системи, клітинні
та молекулярні механізми імунних реакцій, їх регуляцію,
генетичний контроль; види імунітету та методи оцінки
імунного статусу організму.
ПР17. Розуміти роль еволюційної ідеї органічного світу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування науково-теоретичного та практичного матеріалу
навчальних дисциплін, які викладаються студентам освітнього рівня
«Бакалавр»: «Імунологія», «Загальна цитологія», «Гістологія»,
«Біохімія», «Фізіологія та анатомія людина і тварин» та ін.
2. Вміння самостійно застосовувати знання з основами атомії,гістології та
цитології, загальної імунології, фізіології та біофізики та
інших дисциплін для рішення конкретних науково-практичних задач;
працювати з науковою та науково-методичною літературою.
3. Володіння елементарними навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна є вибірковою та присвячена вивченню локалізації,
будови та функції первинних та вторинних органів лімфоїдної системи людини
та тварин. Розглядається анатомо-фізіологічна будова та патологічні зміни
тканин, органів та судин лімфоїдної системи та функціональне призначення
лімфоїдної системи в цілому і її складових компонентів зокрема.
Висвітлюються питання філогенезу та онтогенезу тканин лімфоїдної системи, а
також принципи взаємодії лімфоїдної системи з іншими системами в організмі
для забезпечення успішної підтримки та контролю гомеостазу в організмі.
Рекомендована та необхідна література
1. Вершигора А.Ю., Пастер Є.У., Колибо Д.В. та ін. Імунологія. Підручник. К.: Видавничо-
поліграфічний центр «Київський університет», 2011. - 911 с.
2. Загальна цитологія і гістологія : підручник / М. Е. Дзержинський, Н. В. Скрипник, Г. В.
Островська та ін. ; за ред. М. Е. Дзержинського; упорядкування Н. В. Скрипник – К.:
Видавничо-поліграфічний центр "Київський університет", 2010. – 575 с.
3. "Основи порівняльної анатомії та екології хордових тварин " : навч. посіб. / Ю. В.
Проценко, Л. В. Горобець, С. О. Лопарев – Київ, 2019. - 336 с. [Електронне видання].
4. Анатомія свійських тварин: Підручник / С. К. Рудик, Ю. О. Павловський, Б. В.
Криштофорова та ін.; За ред С. К. Рудика. — К.: Аграрна освіта, 2001. — 575 с.
8
5. Чайченко Г.М., Цибенко В.О., Сокур В.Д. Фізіологія людини і тварини. Підручник. К.:
Вища школа. 2003. - 463 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція,
самостійна
робота
Методи та критерії оцінювання
Cеместрове оцінювання:
1. Модульна контрольна робота 1: РН 1.1 - 3.1 –20/ 10 балів;
2. Модульна контрольна робота 2: РН 1.1 - 3.1–20/ 10 балів;
3. Модульна контрольна робота 3 : РН 1.1- 3.1 - 20/ 10 балів;
- підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Марія
Петрівна
Рудик
Кафедра Мікробіології та імунології
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра Мікробіології та імунології
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”