Актуальні проблеми загальної частини цивільного права

Освітня програма: Право. Магістр. Заочна.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права

Назва дисципліни
Актуальні проблеми загальної частини цивільного права
Код дисципліни
ВБ.01.05.27
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Досягнення студентами таких компетентностей, вмінь та навичок, як: здатність оцінювати взаємодію міжнародного права та міжнародних правових систем з правовою системою України у сфері загальної частини цивільного права ; здатність обґрунтовувати та мотивувати правові рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію з питань загальної частини цивільного права ; здатність застосування міждисциплінарного підходу в оцінці актуальних проблем загальної частини цивільного права ; здатність самостійно підготувати проектів обґрунтованих та вмотивованих актів правозастосування у сфері загальної частини цивільного права ; здатність аналізувати та інтерпретувати результати наукових досліджень загальної частини цивільного права.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знати нормативний курс «Цивільне право», літературні джерела з проблематики загальної частини цивільного права, акти цивільного законодавства України, що регулюють засадничі положення цивільного законодавства, актуальну судову практику застосування загальних положень цивільного законодавства і сучасної цивільно-правової доктрини. 2) Вміти вільно оперувати основними елементами понятійно-категоріального апарату загальної частини цивільного права. 3) Володіти навичками роботи з спеціальною літературою, застосування наукових методів пізнання та правових способів розв’язання спірних практичних ситуацій у сфері загальної частини цивільного права, орієнтуватись у практиці українських судів та Європейського суду з прав людини з досліджуваної проблематики.
Зміст навчальної дисципліни
Форми викладання та методи навчання цієї дисципліни спрямовані проведення системного аналізу актуальних проблем загальної частини цивільного права, опанування студентами здатності до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, а також уміння застосовувати знання з основ теорії цивільного права при вирішенні конкретних практичних завдань. Навчальна дисципліна передбачає всебічне вивчення актуальних проблем загальної частини цивільного права з використанням різноманітних інформаційних джерел та баз даних. Окремий акцент зроблено на формування у студентів розуміння міжнародних стандартів прав людини, положень Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, а також практики Європейського суду з прав людини крізь призму загальної частини цивільного права.
Рекомендована та необхідна література
1. Актуальні проблеми співвідношення та взаємовпливу сучасної цивілістичної доктрини, законодавства та практики правозастосування в Україні. Збірник статей до 60-річного ювілею доктора юридичних наук, професора Віталія Леонідовича Яроцького. К.: Видавничий дім «Гельветика». 2022. 449 с. 2. Кодифікація приватного (цивільного) права України (за ред. проф. А. Довгерта) Київ. 2000. 334 с. 3. Концепція оновлення Цивільного кодексу України. Київ, 2020. 127 с. 4. Великанова М. М. Ризики в цивільному праві України: теоретичні та практичні аспекти. Дис. … д. ю. н. Київ, 2020. 500 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота студента на основі підручників, конспектів, методичних рекомендацій, консультацій з викладачем.
Методи та критерії оцінювання
На семінарських заняттях поточний контроль знань студента з навчальної дисципліни включає: виступ на занятті – від 6 до 8 балів; доповнення до виступу – від 6 до 8 балів;суттєві запитання до доповідачів (дискурс) – від 5 до 8 балів; доповіді та наукові роботи – від 5 до 8 балів; розв’язання казусу – від 2 до 8. Оцінці підлягають: рівень знань, продемонстрований у відповіді; активність при обговоренні питань; систематичність роботи на заняттях; результати виконання домашніх завдань. Пропущені з поважних причин семінарські заняття студент може відпрацювати. Студент, який не досяг мінімального порогового рівня оцінки (24 бали) тих результатів навчання, які не можуть бути оцінені під час підсумкового контролю, може бути недопущений до підсумкового оцінювання. Підсумкове оцінювання: письмовий або усний іспит (з можливим використанням інформаційно-комунікаційних технологій)
Мова викладання
Українська