Гештальт модель сімейної психотерапії

Освітня програма: Психологія сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Гештальт модель сімейної психотерапії
Код дисципліни
ВКС 2.05
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
знати теоретичні основи гештальт-підходу до розв’язання проблем сім’ї вміти працювати з феноменами, породженими життєдіяльністю сімейної системи, залучати необхідні для цього знання, методики, джерела і досягати самостійних пізнавальних результатів та оцінювати останні з позиції сімейного психолога вміти діагностувати, проектувати просвітницькі, навчально-виховні, розвивальні ситуації, розробляти і впроваджувати психолого-педагогічні програми забезпечення долання дисфунункції сімейної системи коректно і аргументовано висловлювати свої міркування щодо питань проблемного характеру у професійній діяльності сімейного психолога, усвідомлювати їх актуальність, здійснювати пошук шляхів їх вирішення (комунікація) виявляти професійну ідентичність сімейного психолога, розуміти етичні засади професійної діяльності та виявляти готовність їх дотримуватися (автономність та відповідальність)
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати існуючі у системі психологічної думки традиції, вчення, теорії, концепції, стратегії розуміння сім’ї; базові категорії філософії, загальної, соціальної, вікової психології, психології розвитку, онтогенетичні закономірності. 2. Вміти застосовувати розвивальні, формувальні, психодіагностичні, консультативні практики у роботі з індивідуальним і груповим клієнтом, досліджувати соціально-психологічні явища його життя, застосовуючи сучасні методи розв’язання психологічних проблем соціальних спільностей; розробляти формувальні, розвивальні, корекційні програми виховання та освіти. 3. Володіти елементарними навичками просвітницької роботи з різними категоріями клієнтів, проводити психодіагностику індивідуального і групового клієнта.
Зміст навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1. Теоретичні основи гештальт-підходу в сімейній психотерапії Тема 1. Вступ в сімейну гештальт-терапію. Тема 2. Сімейна система як фокус уваги гештальт-терпевта. Тема 3. Стосунки в сім’ї в гештальт-підході. Тема 4. Інтерактивний цикл досвіду взаємодії в сім’ї. Змістовий модуль 2. Практичні аспекти сімейної гештальт-терапії Тема 5. Гештальт-підхід до процесів змін у проблемній сімейній взаємодії. Тема 6. Усвідомлювання як основний механізм підтримкм змін в сімейній взаємодії. Тема 7. Процедура проведення сесії з сім’єю в гештальт-підході. Тема 8. Цілісність завершеної форми сімейної взаємодії.
Рекомендована та необхідна література
1. Dembytska N., Vlasovа О., Kornienko О. Psychological support of children’s privacy development in preschool age. Current Problems of Psychiatry. 2019. 20(4). P. 318-327. URL:http://www.cppsych.umlub.pl/issues/vol20/no4/a09/ 2. 8. Помиткіна Л.В., Злагодух В.В., Хімченко Н.С., Погорільська Н.І. П Психологія сім’ї. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк», 2010. 270 с. 3. Пріц, А. Груповий психоаналіз: Теорія. Техніка. Застосування [Текст] / А. Пріц, Е. Викукаль. – Львів : Астролябія, 2006. – 312 с. 4. Фон Шліппе А., Швайцер Й. Системна психотерапія та консультування / Пер. з нім. – Львів: ВНТЛ-Класика, 2004. 5. Каліна, Н. Ф. Психотерапія [Текст] : підручник / Н. Ф. Каліна. – К. : Академвидав, 2010. – 288 с. – (Сер. "Альма-матер"). 6. Карпенко Є. Методи сучасної психотерапії : навч. посібник. – Дрогобич : Посвіт, 2015. 116 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція,семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, тестові завдання, практичні завдання, залік Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами контролю складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Оцінка за передбачені форми поточного контролю сумарно не можуть перевищувати 60 балів. Підсумкове оцінювання: залік. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни - 100 балів. Студент може отримати на заліку максимально 40 балів, до яких додаються бали, отримані під час практичних (семінарських) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка, отримана під час заліку, не може бути меншою 24 балів. Шкала відповідності оцінок: зараховано - 90-100, зараховано - 75-89, зараховано - 60-74, не зараховано - 0-59.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Миколаївна Дембицька
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти