Психологія самопізнання та позитивна психологія

Освітня програма: Психологія сім’ї з основами психотерапії

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Психологія самопізнання та позитивна психологія
Код дисципліни
ОК.11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
-знати основні теорії щастя та методології, які забезпечують їх реалізацію у психологічних дослідженнях суб’єктивного благополуччя людини - розуміти сучасні підходи до організації та здійснення науково- психологічного дослідження з проблематики суб’єктивного благополуччя людини -знати наукові персоналії і основні методологічні здобутки позитивної психології -розуміти специфіку використання різних методологічних підходів позитивної психології у науковому дослідженні особистості - володіти навичками осмислення різних життєвих ситуацій з позиції сучасної методології позитивної психології - розумітися на методах психодіаг ностики і впливу позитивної психо логії в організації і проведенні емпіричного дослідження - розумітись на діючих нормах і правилах позитивної комунікації - використовувати сучасні практики презентації та обговорення власних думок з використанням інструментів позитивної психології
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати науково-психологічний доробок з дисциплін Загальна психологія, Психологія особистості, Психологія розвитку. 2. Вміти працювати в групі 3. Володіти методами первинного самоаналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Етнокультурні, філософські, та психологічні концепції і практики досягнення щастя. Психодіагностика щастя і контроль життя. («смак життя», емоційний інтелект, життєстійкість, «потік») Здібності до щастя та суб'єктивне благополуччя Сильні риси особистості у досягненні психологічного благополуччя. Часова перспектива (позитивна, негативна) і переживання щастя. Досвід як ресурс людини. Практики позитивної психології у сферах здоров'язбереження, сім'ї та виробництва. Гендерні та вікові кореляти щастя. Проблеми якості відносин з людьми
Рекомендована та необхідна література
1.Галецька І.I. Критерії психологічного здоров’я / І.І. Галецька // Вісник Львівського університету. Філософські науки. – 2007. – Вип. 10. – С. 317–328. 2.Галецька І.І. У пошуках свободи: внутрішня свобода як критерій психологічного здоров’я / І.І. Галецька // Проблеми сучасної психології. – 2010. – Вип. 10. – С. 129–139. ; 3. Гуляс І.А. Феномен щастя: аксіопсихологічні аспекти / І.А. Гуляс // Збірник наукових праць інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПНУ. – Т. XII, Ч. 4. – С. 103–109. 4. Гупаловська В.А. Гендерні особливості задоволеності життям чоловіків / В.А. Гупаловська // Проблеми сучасної психології: збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені І. Огієнка; Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України; за ред. С.Д. Максименка, Л.А. Онуфрієвої. – Кам’янець-Подільський: Аксіома, 2009. – Вип. 4. – 522 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне завдання на аналіз кейсів, практичні завдання, дискусія завдання для самостійної роботи
Методи та критерії оцінювання
Усна доповідь, реферат, презентація результатів виконання завдання , усне повідомлення, іспит Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами контролю складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Оцінка за передбачені форми поточного оцінювання сумарно не можуть перевищувати 60 балів. Підсумкове оцінювання: іспит. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни - 100 балів. Студент може отримати на іспиті максимально 40 балів, до яких додаються бали отримані студентом під час семінарських (практичних) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзаменаційну роботу не може бути меншою 24 балів. Шкала відповідності оцінок: відмінно - 90-100, добре - 75-89, задовільно - 60-74, незадовільно - 0-59 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Олена Іванівна Власова
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти