Актуальні проблеми психології розвитку та психогенетики
Освітня програма: Психологія сім’ї з основами психотерапії
Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти
Назва дисципліни
Актуальні проблеми психології розвитку та психогенетики
Код дисципліни
ОК.09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати специфіку дитинства та його культурну й історичну відносність; методологію психології розвитку та психогенетики; історичний розвиток основних ідей психології розвитку та психогенетики; засадничі положення перінатальної психології; зміст та специфіку онтогенетичного розвитку людини; психологічний зміст криз дорослого віку
Вміти орієнтуватися у розмаїтті теорій психології розвитку та психогенетики як наукових дисциплін; визначати доцільність застосування технік та прийомів тієї чи іншої методологічної парадигми при роботі з проблемною сім'єю, дорослими та дитиною; застосовувати отримані знання при психологічному консульту ванні клієнтів різних вікових когорт.
- використовувати сучасні практики презентації та обговорення власних думок з використанням інструментів психології розвитку
-розвивати здатність до самонавчання та удосконалення особистісно-професійних компе- тентностей
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу передбачає володіння базовими знаннями та навичками, що передбачені вивченням дисциплін «Загальна психологія», «Психологія особистості», «Філософія».
Зміст навчальної дисципліни
Психологія розвитку як наука
Психогенетика та її проблеми
Проблема віку та періодизації вікового розвитку
Особливості психічного розвитку в перинатальний період та в ранньому віці.
Психічний розвиток в дошкільному та молодшому шкільному віці.
Психологічні проблеми отроцтва ( підлітка та юнака)
Розвиток особистості в дорослому та старечому віці
Рекомендована та необхідна література
1. Токарева Н. М. Шамне А. В.Вікова та педагогічна психологія : навчальний посібник [для студентів вищих навчальних закладів] / Н. М. Токарева, А. В. Шамне. – Київ, 2017 – 548 с.
2. Щотка О.П. Вікова психологія дорослої людини. Навчальне видання. -Ніжин, 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, робота з друкованими та електронними виданнями, дискусії case study, практичні
завдання,
організована дискусія,
завдання для самостійної роботи
Методи та критерії оцінювання
Презентація, усне повідомлення, усна
презентація, усне та письмове опитування,
реферат, іспит
Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами контролю складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Оцінка за передбачені форми поточного оцінювання сумарно не можуть перевищувати 60 балів.
Підсумкове оцінювання: іспит. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни - 100 балів. Студент може отримати на іспиті максимально 40 балів, до яких додаються бали отримані студентом під час семінарських (практичних) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзаменаційну роботу не може бути меншою 24 балів.
Шкала відповідності оцінок: відмінно - 90-100, добре - 75-89, задовільно - 60-74, незадовільно - 0-59 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олена
Іванівна
Власова
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти
Інститут післядипломної освіти
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти