Психологія інтелекту та самопізнання

Освітня програма: Практична психологія ОС магістр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Психологія інтелекту та самопізнання
Код дисципліни
ОК.13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати психологічний зміст самопізнання в основних психологічних напрямах; теорії інтелекту особистості; когнітивний стиль особистості; зв»язок самопізнання з іншими психологічнми категоріями. Вміти знаходити спільне та відмінне в процесах самопізнання, самооцінки, саморозуміння; використовувати технологію спрямованого самоаналізу в пошуку ресурсів особистості; Формувати навички цілеспрямованого самоаналізу, самооцінки. Демонструвати здатність саморегуляції і самоконтролю, оргізовувати процес самопізнання.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. знати: – головні категорії та методи самопізнання; – особливості інтелектуальної активності людини; – особливості самоаналізу та регуляції станів особистості, життєві ресурси особистості; – особливості особистісного та духовного зростання; – особливості застосування інтелектуальних здібностей і можливостей в процесі самопізнання та саморегуляції. 2. вміти: – використовувати базові поняття «Свідомість», «Самосвідомість», «Регуляція» відносно теоретичних і практичних задач особистісного зростання, особистісних змін; – використовувати методичні прийоми аналізу та самоаналізу емоційного простору життєвого шляху особистості; – складати психологічний портрет та самопортрет особистості; – здійснювати самоаналіз. 3. Володіти елементарними навичками самопізнання, самоаналізу та саморегуляції.
Зміст навчальної дисципліни
МОДУЛЬ 1. Самопізнання як психологічна категорія. Шляхи самопізнання. Тема 1. Самопізнання як психологічна категорія Тема 2. Самопізнання та саморегуляція Тема 3. Самопізнання та самоставлення Тема 4. Методи психологічного самопізнання МОДУЛЬ 2. Інтелектуальна активність особистості в процесі самопізнання Тема 5. Поняття інтелектуальної активності. Індивідуальні відмінності інтелектуальної активності Тема 6. Емоційний інтелект та його роль в самопізнанні Тема 7. Інтелектуальний контроль. Теорія когнітивного контролю Тема 8. Поняття когнітивного стилю особистості, його зв'язок з самопізнанням
Рекомендована та необхідна література
1. Іваненко Б.Б. Саморегуляція собюистості: навчальний посібник. Київ : 2020. 2. Кириленко Т.С. Психологія самопізнання: навч.посіб. / Т.С.Кириленко, О.А.Льошенко. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2015. – 191 с. 3. Кириленко Т.С. Психологія. Емоційний світ особистості / Т.С.Кириленко. – К.: Либідь. 2007. 4. Скориніна О.В. Когнітивний стиль: пам'ять: парадокси дослідження: монографія / О.В.Скориніна, Т.Б.Хомуленко. – Х. : ІНЖЕК, 2003. – 232 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні та семінарські заняття, самостійна робота студента
Методи та критерії оцінювання
Експрес опитування, тестування, аналітична доповідь, презентація, іспит Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами контролю складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Оцінка за передбачені форми поточного оцінювання сумарно не можуть перевищувати 60 балів. Підсумкове оцінювання: іспит. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни - 100 балів. Студент може отримати на іспиті максимально 40 балів, до яких додаються бали отримані студентом під час семінарських (практичних) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзаменаційну роботу не може бути меншою 24 балів. Шкала відповідності оцінок: відмінно - 90-100, добре - 75-89, задовільно - 60-74, незадовільно - 0-59 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Богдана Борисівна Іваненко
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти