Психологія мас-медіа та інформаційної безпеки

Освітня програма: Практична психологія ОС бакалавр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Психологія мас-медіа та інформаційної безпеки
Код дисципліни
ВКС 3.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати психологічну структуру, особливості та детермінанти ефективного функціонування психології мас-медіа та інформаційної безпеки. Знати науковий зміст головних категорій та понять психології мас-медіа та інформаційної безпеки. Застосовувати здобуті знання, вміння та навички у дослідженні практичних проблем у сфері психології мас-медіа та інформаційної безпеки в індивідуальній практиці. Ідентифікувати проблемипсихології мас-медіа й інформаційної безпеки та пропонувати шляхи їх розв’язання.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: понятійно-категоріальний апарат психології мас-медіа та інформаційної безпеки; основні та додаткові сучасні методи дослідження цієї галузі наукового знання; теоретичні основи вітчизняних та зарубіжних підходів щодо психологічної природи, механізмів, функцій мас-медійної та інформаційної безпеки згідно з сучасними науковими уявленнями, закономірностей та методів ефективного функціонування особистості в мас-медіа просторі. 2. Вміти: здійснювати порівняльний аналіз психологічних концепцій, теорій, дослідницьких підходів психології мас-медіа та інформаційної безпеки; використовувати основні методичні засоби дослідження практичних проблем психології мас-медіа та інформаційної безпеки в індивідуальній та колективній практиці. 3. Володіти елементарними навичками: аналізу та пояснення психологічних явищпсихології мас-медіа середовища, ідентифікувати проблеми психології мас-медіа, інформаційної безпеки та пропонувати шляхи їх розв’язання.
Зміст навчальної дисципліни
Частина 1.Теоретико-методологічні основи психології мас-медіа та інформаційної безпеки. Частина 2. Психологія суб’єкта саморозвитку. Загальний обсяг150 год., в тому числі: Лекцій – 4 год. Практичні заняття – 18 год. Самостійна робота - 128год.
Рекомендована та необхідна література
1.Концепція впровадження медіаосвіти в Україні. Педагогічна газета. 2021. Липень №7. 2.Медіакультура особистості: соціально-психологічний підхід / за ред. Л. А. Найдьонової, О. Т, Баришпольця. К. : Міленум, 2010. 440 с. 3.Медіаосвіта та медіа грамотність : піручник / ред.-упоряд. В. Ф. МІванов, О. В. Волошенок ; за наук. ред. В. В. Різуна. К.: Центр вільної преми, 2012. 352 с. 4.Найдьонова Л. А. Кібер-булінг підлітків (віртуальний терор) як освітній феномен інформаційної доби : теоретико-методологічні засади подолання і профілактики. Практична психологія та соціальна робота. №8, 2010. С. 10-18. 5.Петруньоко О. В. Діти і масмедіа: соціалізація в агресивному медіаередовищі. Полтава: Укарпромторгсервіс, 2010. 480 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Доповіді, тести, бліц-опитування, творчі завдання, презентації, аналіз CaseStudy, виконання розробки проекту дослідження, залік. Форми оцінювання студентів: - семестрове оцінювання. Максимальна можлива кількість балів за роботу протягом семестру – 60 балів; - підсумкове оцінювання у формі диференційованого заліку: максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на залік); - умови допуску до диференційованого заліку: студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум до складання диференційованого заліку не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до диференційованого заліку – 36 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти