Педагогічна психологія
Освітня програма: Практична психологія ОС бакалавр
Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти
Назва дисципліни
Педагогічна психологія
Код дисципліни
ОК 17
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати особливості вітчизняного та зарубіжного підходів до наукового розуміння психологічних принципів, закономірностей і методів дослідження педагогічної психології. Знати особливості психологічної структури, вікових особливостей і детермінантів ефективного розвитку освітньої діяльності людини. Вміти самостійно здійснювати порівняльний аналіз психологічних концепцій, теорій, дослідницьких підходів педагогічної психології. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та свідомо, усвідомлювати межі своєї компетентності та дотримуватися норм професійної етики.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи загальної психології, теорії особистості та основні методи дослідження у психології.
2. Вміти аналізувати психологічні факти та явища й орієнтуватися в основних теоретичних напрямах загальної та вікової психології, психології особистості, експериментальної психології пізнавальних процесів.
3. Володіти елементарними навичками аналізу наукової літератури із загальної психології, психології особистості, вікової та експериментальної психології.
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Педагогічна психологія як наука і навчальний предмет. Основні категорії, принципи та методи педагогічної психології. Тема 2. Методологія педагогічної психології. Тема 3. Психологічні особливості виховання, навчання та розвитку дитини в ранньому дитинстві, дошкільному віці. Тема 4. Психологічні особливості виховання, навчання та розвитку особистості у молодшому шкільному, середньому шкільному (підлітковому) та старшому шкільному (юнацькому) віці. Тема 5. Психологічні особливості виховання, навчання та розвитку дорослої і літньої людини. Тема 6. Психологічна характеристика педагогічної діяльності. Тема 7. Психологічні проблеми професійно-особистісного розвитку педагога.
Рекомендована та необхідна література
1. Видра О. Г. Вікова та педагогічна психологія : навч. посіб. / О. Г. Видра. – Київ : Центр навч. літ., 2019. – 112 c.
2. Вікова та педагогічна психологія : навч. посіб. / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. – 5-те вид. – Київ : Каравела, 2017. – 400 c.
3. Власова О. І. Педагогічна психологія : навч. посіб. / О. І. Власова. – Київ : Либідь, 2005. – 400 с.
4. Євтух М. Б. Педагогічна психологія : підручник / М. Б. Євтух, Е. В. Лузік, Н. В. Ладогубець, Т. В. Ільїна. – Київ : Кондор, 2015. – 420 с.
5. Заброцький М. М. Лекції з педагогічної психології : навч. посіб. / М. М. Заброцький, Ю. Г. Шапошникова. – Херсон : Грінь, 2017. – 144 с.
6. Кутішенко В. П. Вікова та педагогічна психологія : навч. посіб. / В. П. Кутишенко. – Київ : Центр навч. літ., 2019. – 128 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекцiї, семінарськi заняття, обговорення дискусійних питань, підготовка доповідей, проектів, презентацій, обговорення питань, дослідницька робота.
Методи та критерії оцінювання
Тести, опитування виконання практичних завдань, оцінювання виступів, презентацій, іспит.Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами оцінювання складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Передбачені форми семестрового оцінювання сумарно не можуть перевищувати 60 балів. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни може становити 100 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Алла
Миколаївна
Москаленко
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти
Інститут післядипломної освіти
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти