Повсякденне життя і культурний процес в античній Греції та Римі

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Повсякденне життя і культурний процес в античній Греції та Римі
Код дисципліни
ВК 3.10
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1. Знати основні факти з повсякденного життя Давньої Греції. 1.2. Знати основні факти з повсякденного життя Давнього Риму. 1.3. Знати основні факти з культурного процесу Античної цивілізації. 2.1 Вміти визначати основні процеси, характерні для повсякдення Античності. 2.2 Вміти визначати основні процеси, характерні для культури Античності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати найважливіші факти, події та процеси історії людства доби Античності. 2. Вміти визначати характерні риси, які властиві для суспільного ладу, державного устрою й економічно-господарського комплексу цивілізації Античності. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна формує у студентів системне уявлення про повсякденність та культуру класичної Античності. Розкривається стан джерельної бази з історії культури та повсякдення Античності, аналізуються основні групи джерел. Відбувається науковий екскурс в сучасну історіографію та наукові результати досліджень з цієї проблематики. Аналізується життєвий цикл античної людини: від народження через виховання, освіту, працю, родинне життя аж до смерті. Розкривається матеріальний побут у таких сферах, як, зокрема, умови проживання, харчування, одяг. Висвітлюється питання свят та розваг античної людини, зокрема, відвідування театрів, термів, гладіаторських боїв та змагань колісниць. Розкриваються досягнення античної культури у всьому різноманітті її проявів.
Рекомендована та необхідна література
1. Burkert, W. Greek Religion. Oxford: Basil Blackwell, 1985. 2. Cartledge, P. The Greeks. 2d edition. Oxford: Oxford University Press, 2002. 3. Clark, G. Women in the Ancient World. Oxford: Oxford University Press, 1989. 4. Garland, R. Daily Life of The Ancient Greeks. London: Greenwood Press, 2009. 5. Harris, W. V. Ancient Literacy. Cambridge, Mass.: Harvard University Press, 1989. 6. Hawley, R., and B. Levick. Women in Antiquity. London: Routledge, 1995. 7. MacMullen, R. Changes in the Roman Empire: Essays in the Ordinary. Princeton: Princeton University Press, 1990. 8. McAuslan, I., and P. Walcot. Women in Antiquity. Oxford: Oxford University Press, 1996. 9. Matz D. Daily Life of the Ancient Romans. Greenwood, 2001. 10. McGeough K. The Romans. Clio, 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, виконання індивідуального завдання, усне опитування) і підсумкове оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – максимум 40 балів) Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1: РН 1.1., 1.3. — 10 балів/ 6 балів* / з тем ЗМ2: РН 1.2., 1.3.— 10 балів/ 6 балів. 2. Самостійна робота ЗМ1 (реферат): РН 1.1. 1.3. – 10 балів/ 6 балів / ЗМ2 (реферат): РН 1.2., 1.3. – 10 балів/ 6 балів. 3. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 1.1. 1.3. — 10 балів/ 6 балів / (ЗМ 2): РН 1.2., 1.3. – 10 балів/ 6 балів. * максимальний бал/ пороговий бал. Підсумкове оцінювання: іспит. Оцінюються такі результати навчання студента: визначати основні процеси, характерні для повсякдення Античності; визначати основні процеси, характерні для культури Античності (РН 2.1., 2.2.).
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії стародавнього світу та середніх віків
Історичний факультет