Асистентська практика з іноземної мови (виробнича з відривом)
Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Асистентська практика з іноземної мови (виробнича з відривом)
Код дисципліни
ОК 19
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення.
ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
ПРН 20. Вільно, гнучко й ефективно використовувати іноземну (англійську/ іспанську/ німецьку/ французьку) мову в усній та письмовій формах, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному) та перекладу, для викладання її в закладах освіти, розв’язання комунікативних завдань у різних сферах життя.
ПРН 21. Знати основні психологічні характеристики студентського віку, засади психології педагогічної комунікативної взаємодії викладача зі студентами та особливості навчання й виховання у закладі вищої освіти.
ПРН 22.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: теоретичні основи навчання АМ: цілі, зміст, підходи, методи і методичні прийоми, засоби, форми організації процесу навчання; форми, методи і засоби діагностики успішності студентів.
2. Уміти: ефективно вибудовувати процес навчання АМ в закладах вищої освіти відповідно до завдань і умов навчання; використовувати сучасні методи, технології навчання АМ, технології діагностики знань, навичок та вмінь студентів; аналізувати НМК з відповідних дисциплін з метою їх раціонального використання; добирати мовний / літературний матеріал, прийоми, засоби навчання дисциплін з фаху; складати плани-конспекти занять, організовувати, проводити та аналізувати заняття.
Зміст навчальної дисципліни
Мета асистентської практики – формування в магістратнтів здатності та готовності планувати, організовувати, реалізовувати та управляти процесом навчання іноземної мови у закладах вищої освіти; формування в магістрантів готовності до роботи викладачем у закладі вищої освіти.
Асистентська практика – це комплексний процес, який є складовою частиною підготовки фахівців на здобуття ступеня «магістр» за спеціальністю 035 «Філологія».
Положення про проведення практики здобувачів вищої освіти Навчально-наукового інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка розроблено відповідно до Закону України «Про освіту» № 2145 – VIII від 05.09.2017 р.; Статуту Київського національного університету імені Тараса Шевченка, затвердженого Указом Президента України № 64 від 14.01.2000 р. (зі змінами, внесеними Указом Президента № 943 від 01.08.2000 р. та Указом Президента № 194 від 04.03.2003 р.; Положень про Інститут філології та кафедру, затверджених ректором Київського національного університету імені Тараса Шевченка від 10.10.2003 р.; Положення про проведення практики студентів Київського національного інституту імені Тараса Шевченка, затвердженого розпорядженням ректора № 16 від 23.03.2007 р.
https://drive.google.com/file/d/13JQpflNBaBvR2ShE5bNb4WmqtM78i3WG/view
Асистентська педагогічна практика покликана забезпечити формування професійно-педагогічних умінь і навичок у проведенні навчальної роботи з АМ у ЗВО. Асистентська практика сприяє розвитку професійної самосвідомості, культури спілкування; формуванню теоретичної, практичної та особистісно-мотиваційної складових професійної компетентності магістрантів. Крім того, під час її проходження в магістрантів формуються уміння педагогічної діяльності та власний творчий стиль викладання. Асистентська практика триває 2 тижні (2 кредити).
Рекомендована та необхідна література
Асистентська практика магістрів філології : щоденник-звіт / укл. : Н.В.Гуйванюк, О.В.Кульбабська. – Чернівці : Чернівецький нац. ун-т, 2012. – 120 с.
Педагогічна практика / укладачі: К.М. Ружин, О.А. Каніболоцька, Н.О. Надточий. Запоріжжя: ЗНУ, 2019. 106 с.
Педагогічна практика студентів у закладах загальної середньої освіти (перший (бакалаврський) рівень вищої освіти) : навчальний посібник / Уклад.: Соловей М. І., Ніколаєва С. Ю., Кудіна В. В. та інш. Київ : Видавничий центр КНЛУ, 2020. 142 с.
Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підруч. для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / [Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. та ін.; за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої. Київ: Ленвіт, 2013. 590 с.
Мирончук Н.М. Методичні основи організації педагогічної практики студентів закладу вищої освіти: метод. посібн. / Н.М. Мирончук. – Житомир, 2017. – 52 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Викладацька робота, проведення практичних занять, консультація, розроблення додаткової навчально-методичної документації
Проведення практичних занять з іноземної мови, проведення залікових занять з іноземної мови, самоаналіз проведених занять, аналіз відвіданих занять викладачів, спілкування з суб’єктами освітнього процесу, звіт про проходження виробничої практики
Методи та критерії оцінювання
Підсумкову оцінку формують бали, отримані практикантом за види роботи, передбачені асистентською практикою та описані в п. 7.1. РПД
Максимальна кількість балів, що їх набирають студенти під час проходження практики, – 75 балів. Мінімальна кількість балів – 45 балів.
Максимальна кількість балів, що їх отримують студенти під час диференційованого заліку (захист звіту), – 25 балів. Мінімальна кількість балів – 15 балів.
Студент, який без поважних причин набрав сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 45 балів, або отримав негативну оцінку з практики до складання диференційного заліку не допускається.
Якщо під час проходження практики студент набрав мінімум – 45 балів, то він обов’язково повинен виконати підсумкову роботу (оформлення і захист звіту). Оцінка за підсумкову роботу не може бути меншою за 15 балів для отримання загальної позитивної оцінки за практику.
Магістрант не виконав програми практики, якщо набрав менше ніж 60 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олеся
Вадимівна
Любашенко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Любов
Андріївна
Маримонська
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Ольга
Миколаївна
Нежива
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Людмила
Григорівна
Смовженко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Олена
Геннадіївна
Ткаченко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Тетяна
Петрівна
Дружченко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Людмила
Вікторівна
Биркун
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Андрій
Олександрович
Кравченко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Наталія
Володимирівна
Сорокіна
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології