Типологія текстових помилок
Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Типологія текстових помилок
Код дисципліни
ВБ 1.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 1
ПРН 23.1
ПРН 24.1
ПРН 27.1
ПРН 28.1
Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання, здобуті під час вивчення блоку дисциплін бакалаврату.
2. Успішне опанування нормативних курсів 1 року магістратури:
- Теорія української мови в сучасних наукових парадигмах.
- Національна мовна особистість у сучасних вимірах.
- Лінгвістична семантика.
- Український літературний канон: моделі інтерпретації.
- Інтертекстуальність та інтермедіальність новітньої української літератури.
2. Вільне володіння українською мовою - усно та письмово, знання української
орфографії та пунктуації.
3. Володіння методиками традиційного лінгвістичного аналізу всіх мовних і
мовленнєвих одиниць.
4. Уміння аналізувати й критично оцінювати власне та чуже мовлення,
аргументувати власний погляд на проблемні питання; організовувати процес свого
навчання й самоосвіти.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни “Типологія текстових помилок” - сформувати
систему теоретичних знань про різні типи і види текстових помилок; забезпечити
досконале володіння писемними нормами української мови, здатність виявляти
помилки й аналізувати причини їх виникнення з урахуванням розуміння
авторського тексту як цілісного комунікативного утворення, компоненти якого
об’єднані в ієрархічну семантико-когнітивну структуру; оволодіти методами і
прийомами професійного редагування текстів, способами усунення текстових
помилок; застосовувати набуті знання на практиці, зокрема у процесі редагування
рукописів.
Навчальна дисципліна “Типологія текстових помилок” передбачає поглиблення
знань студентів в аспекті мовної та комунікативної компетенції, розширення
базових знань з теорії текстових помилок; ознайомлення з різними аспектами
(класифікаційними підходами) дослідження помилок, об’єктивними та
суб’єктивними причинами їх виникнення, прийомами і способами виправлення
текстових помилок.
Рекомендована та необхідна література
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання проводиться у формі письмового іспиту (у першому
семестрі):
- максимальна кількість балів на іспиті - 40 балів, мінімальна кількість балів
(позитивна оцінка), які додаються до семестрових, - 24 бали (60% максимальної
кількості балів, відведених на іспит;
- на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-РН 1.3; РН 2.1-РН 2.5;
РН 3.1-РН 3.3; РН 4.1-РН 4.5.
- іспит проводиться у формі письмової роботи з відкритими відповідями:
теоретичне завдання - редакторський аналіз тексту, що оцінюється 15 балами
(максимум),
практичне завдання (редагування тексту, аналіз текстових помилок), що
оцінюється 25 балами (максимум).
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ірина
Володимирівна
Козленко
Кафедра української мови та прикладної лінгвістики
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра української мови та прикладної лінгвістики
Навчально-науковий інститут філології