Типологія текстових помилок

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Типологія текстових помилок
Код дисципліни
ВБ 1.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 1 ПРН 23.1 ПРН 24.1 ПРН 27.1 ПРН 28.1 Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання, здобуті під час вивчення блоку дисциплін бакалаврату. 2. Успішне опанування нормативних курсів 1 року магістратури: - Теорія української мови в сучасних наукових парадигмах. - Національна мовна особистість у сучасних вимірах. - Лінгвістична семантика. - Український літературний канон: моделі інтерпретації. - Інтертекстуальність та інтермедіальність новітньої української літератури. 2. Вільне володіння українською мовою - усно та письмово, знання української орфографії та пунктуації. 3. Володіння методиками традиційного лінгвістичного аналізу всіх мовних і мовленнєвих одиниць. 4. Уміння аналізувати й критично оцінювати власне та чуже мовлення, аргументувати власний погляд на проблемні питання; організовувати процес свого навчання й самоосвіти.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної дисципліни “Типологія текстових помилок” - сформувати систему теоретичних знань про різні типи і види текстових помилок; забезпечити досконале володіння писемними нормами української мови, здатність виявляти помилки й аналізувати причини їх виникнення з урахуванням розуміння авторського тексту як цілісного комунікативного утворення, компоненти якого об’єднані в ієрархічну семантико-когнітивну структуру; оволодіти методами і прийомами професійного редагування текстів, способами усунення текстових помилок; застосовувати набуті знання на практиці, зокрема у процесі редагування рукописів. Навчальна дисципліна “Типологія текстових помилок” передбачає поглиблення знань студентів в аспекті мовної та комунікативної компетенції, розширення базових знань з теорії текстових помилок; ознайомлення з різними аспектами (класифікаційними підходами) дослідження помилок, об’єктивними та суб’єктивними причинами їх виникнення, прийомами і способами виправлення текстових помилок.
Рекомендована та необхідна література
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання проводиться у формі письмового іспиту (у першому семестрі): - максимальна кількість балів на іспиті - 40 балів, мінімальна кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових, - 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит; - на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-РН 1.3; РН 2.1-РН 2.5; РН 3.1-РН 3.3; РН 4.1-РН 4.5. - іспит проводиться у формі письмової роботи з відкритими відповідями: теоретичне завдання - редакторський аналіз тексту, що оцінюється 15 балами (максимум), практичне завдання (редагування тексту, аналіз текстових помилок), що оцінюється 25 балами (максимум).
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української мови та прикладної лінгвістики
Навчально-науковий інститут філології