КД Методика викладання мови та літератури у ЗВО. Ч.3. Методика викладання іноземної мови

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
КД Методика викладання мови та літератури у ЗВО. Ч.3. Методика викладання іноземної мови
Код дисципліни
ОК 18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН 21. Знати основні психологічні характеристики студентського віку, засади психології педагогічної комунікативної взаємодії викладача зі студентами та особливості навчання й виховання у закладі вищої освіти. ПРН 22. Володіти психолого-педагогічними методами організації навчання та сучасними методиками викладання філологічних дисциплін у закладі вищої освіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення дисципліни студенти повинні володіти усною іноземною (англійською) мовою, добре орієнтуватися в структурі іноземної (англійської) мови, володіти жанрами усної та писемної комунікації; також студенти повинні мати базові знання з педагогіки, зокрема, дидактики, знати основні аспекти вікової психології. Міжпредметні зв’язки: рідна мова, педагогіка, психологія.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни формування у студентів методичної компетентності – знань, та вмінь, здатності та готовності планування, організації, реалізації, рефлексії процесу навчання з іноземної (англійської) мови; ознайомлення студентів з основними принципами освіти, сучасними вимогами до кваліфікації вчителя іноземної мови; з методами, технологіями та стратегіями навчання іноземних мов; психологічними особливостями формування іншомовної комунікативної компетентності учнями/студентами. У системі підготовки педагогічних кадрів проблема формування професійно-методичної компетентності вчителя / викладача іноземних мов сфокусована, зокрема, в курсі «Методика викладання іноземної (англійської) мови», який розкриває теоретичні, практичні, організаційні аспекти навчання англійській мові, інноваційні методичні технології, репрезентує сучасний погляд на формування англомовної методичної компетентності та навчання видів мовленнєвої діяльності, формування соціокультурної компетентності учнів , особливості навчання іноземної мови в різних типах навчальних закладів.
Рекомендована та необхідна література
Методика навчання іноземних мов і культур: Підручник / кол. авторів під керівництвом С.Ю.Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2013. Методика навчання іноземних мов у загальноосвітніх навчальних закладах: організація процесу навчання іноземних мов: навчальний посібник у схемах і таблицях для студентів факультету іноземної філології освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» / Укладач: К.М. Ружин – Запоріжжя: ЗНУ, 2013. – 104 с. Методика навчання іноземних мов у початковій школі: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О.В. Котенко, А.Б. Соломаха [та ін.]. – К.: Київ. ун-т ім. Б.Грінченка, 2013, 356 с. Практикум з методики навчання іноземних мов і культур у загальноосвітніх навчальних закладах: англ. мова, нім. мова, франц. мова, ісп. мова: навчальний посібник для студ. класичних педагогічних і лінвістичних університетів / Бігич О.Б., Бориско Н.Ф., Борецька Г.Е. та ін. / за редакцією Ніколаєвої С.Ю. – Ірпінь: Видавець Романенко Л.Л., 2016, 398с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота, практичні заняття, проблемно-пошукове навчання, проєктна робота Наукове повідомлення, аналіз/рецензування текстів/робіт, самостійне складання текстів, контрольна робота – тести з різними типами запитань; виконання практичних завдань, контрольна робота
Методи та критерії оцінювання
Упродовж 3 семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контрою, описаних у РПД (третій семестр). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "не зараховано". Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних робіт, рефератів або ж за потреби написати контрольну роботу.
Мова викладання
українська