КД Методика викладання мови та літератури у ЗВО. Ч.2. Методика викладання української літератури

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
КД Методика викладання мови та літератури у ЗВО. Ч.2. Методика викладання української літератури
Код дисципліни
ОК 18
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі. ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу. ПРН 19. Характеризувати теоретичні проблеми світової і української літератури, їх практичні аспекти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Міждисциплінарні зв’язки: опанування дисциплін: «Педагогіка», «Історія української літератури», «Українська література», «Зарубіжна література», «Культурологія», «Філософія», «Вікова та педагогічна психологія». Знати актуальні проблеми методики викладання української літератури на сучасному етапі; загальномистецькі та теоретико-методологічні засади аналізу художнього твору; особливості опрацювання науково-критичної та психолого-педагогічної літератури. Вміти свідомо використовувати наукові методи дослідження тексту художнього твору; обирати форми, методи і прийоми організації навчання відповідно до теми, мети, складності і значущості навчального матеріалу; добирати навчально-методичну, наукову та довідкову літературу; використовувати технології викладання української літератури. Володіти елементарними навичками застосування методичних прийомів навчання української літератури.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування загальних та фахових компетентностей магістрантів для успішного здійснення професійної діяльності та проведення наукового дослідження в галузі літературної освіти; необхідних умінь та навичок викладання української літератури у ЗВО на основі здобутих знань з усіх філологічних та гуманітарних дисциплін. Курс спрямований на розвиток творчих рис особистості словесника, чітких уявлень стосовно літературного розвитку учнівської і студентської молоді, нового типу взаємостосунків між викладачем і студентом, учителем і учнем. Навчальна дисципліна «Методика викладання української літератури» є складовою (обов’язковий компонент) освітньо-професійної програми підготовки фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем «магістр», галузі знань 03. Гуманітарні науки, спеціалізації 035. «Філологія». Дисципліна покликана сформувати теоретичні знання з планування, організації та контролю процесу навчання української літератури у ВНЗ. Дисципліна викладається у ІІ семестрі в обсязі 2 кредитів ECTS (лекції – 10 год., практичні заняття – 10 год., самостійна робота – 40 год.). Протягом семестру передбачено 1 змістовий модуль, 1 підсумкова контрольна робота. Форма підсумкового контролю – залік.
Рекомендована та необхідна література
. Алексюк A. M. Організація самостійної роботи студентів в умовах інтенсифікації навчання / А. М. Алексюк. К.1993. 2. Градовський А. В. Компаративний аналіз у системі шкільного курсу літератури: методологія та методика: методологія та методика. Черкаси / А. В. Градовський. 2003. 3. Жила С. О. Вивчення української літератури у взаємозв’язку з образотворчим мистецтвом: Посібник для вчителя С. Чернігів: РВК «Деснянська правда». 2000. 4. Зборовська Н. В. Психоаналіз і літературознавство: Посібник / Н. Зборовська. К.: «Академвидав». 2003. 5. Куцевол О. М. Методика викладання української літератури (креативно-інноваційна стратегія): Навчальний посібник / О. М. Куцевол. К.: Освіта України. 2009. 6. Літературознавчий словник-довідник. К. 1997. 7. Наукові основи методики літератури. Навч.-метод.посібник / За ред. Волошиної Н. Й. К.: Ленвіт. 2002. 8. Освітні технології: Посібник / За ред. О. М. Пєхоти. К.: А.С.К. 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практичні заняття, лекції, технологія проєктів, самостійна робота Усна відповідь на практичному занятті, підготовка та презентація проектів, контрольна робота, підсумкова контрольна робота
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контрою, описаних у РПД. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують – «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних робіт, рефератів або ж за потреби написати контрольну роботу. Загальну оцінку формують бали з двох дисциплін у складі КД “Методика викладання мови та літератури у ЗВО”. Бали, отримані з дисципліни переносяться у відсотковому еквіваленті (50 % від отриманих балів – від максимальної кількості 100 балів), з дисципліни «Методика викладання української літератури» - 50 % (50 балів)
Мова викладання
українська