Порівняльне літературознавство

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Порівняльне літературознавство
Код дисципліни
ОК 09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 8. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення літературознавства. ПРН 10. Збирати й систематизувати мовні, літературні, фольклорні факти, інтерпретувати й перекладати тексти різних стилів і жанрів (залежно від обраної спеціалізації). ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу. ПРН 19. Характеризувати теоретичні проблеми світової і української літератури, їх практичні аспекти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: • основи літературного аналізу художніх творів; • періодизацію, основні тенденції літературного процесу (матеріал української та зарубіжної літератур); • естетичні, соціальні фактори впливу на літературний розвиток. Вміти • усно та письмо формулювати власні думки і судження на основі теоретичних знань із курсу історії української та зарубіжної літератури; • аналізувати жанрово-стильові особливості творів; • виділяти проблемно-тематичні особливості літературного руху; • систематизувати літературні факти та явища, давати їм об’єктивну оцінку; • самостійно аналізувати та досліджувати окремі аспекти літературного процесу. Володіти елементарними навичками • визначати жанрово-стильові особливості аналізованого тексту, його тематику та проблематику;
Зміст навчальної дисципліни
Систематизуючи знання про компаративістику як одну з основних літературознавчих дисциплін, її статус, розкрити внутрішню диференційованість порівняльного літературознавства в залежності від об’єктів вивчення; характер і структуру генетико- контактних зв’язків і типологічних спільностей; зміни в загальній парадигмі літературної компаративістики другої половини ХХ - початку ХХІ ст.
Рекомендована та необхідна література
1. Агеєва В. Есеї про українсько-російські культурні відносини. - К.: Віхола, 2021. - 360 с. 2. Александрова Г. Помежів’я (Українське порівняльне літературознавство кінця ХІХ - першої третини ХХ століття). - К.: ВЦ «Київський університет», 2009. - 416 с. 3. Астаф’єв О. Поетичні системи українського зарубіжжя. - К., 2005. - 64 с. 4. Будний В., Ільницький М. Порівняльне літературознавство. - К.: ВД «Києво- Могилянська академія», 2008. - 430 с. 5. Грицик Л. Українська компаративістика: концептуальні проекції. - Донецьк: Юго- Восток, 2010. - 298 с. 6. Захід - Схід: основні тенденції розвитку сучасного порівняльного літературознавства. Антологія / наук. проект Л. Грицик. - Д.: Ландон-ХХІ, 2012. - 376 с. 7. Лисий І. Гуманітарна міждисциплінарність: засади і практика: засади і практика // Людина в часі (філософські аспекти української літератури ХХ - ХХІ ст.). - К.: Вид. дім «Києво Могилянська академія», 2010. - С. 10-31.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки - результати навчання (знання 1.1 - 1.3), що становить 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки - результати навчання (вміння 2.1-2.6); (комунікація 3.1-3.3); (автономність та відповідальність 4.1-4.3), що становить 60% загальної оцінки.
Мова викладання
Українська