Історія народного танцю
Освітня програма: Етнокультурологія з поглибленим вивченням іноземної мови
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Історія народного танцю
Код дисципліни
ННД.31
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Знати та розуміти теоретичні підходи до визначення культури, її проявів та форм існування.
ПРН 6. Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цієї дисципліни студенти повинні успішно опанувати такі навчальні дисципліни, як: «Історія української культури», «Українська обрядова культура», «Українська народна музична культура», практичний курс «Хореографія». Відповідно, знати теоретичні основи усної народної творчості, зокрема ґенези фольклорних жанрів, що мають у своїй синкретичній природі танечний компонент, володіти науковою термінології, танечною лексикою, проявляти обізнаність у зразках народних танців, вміти користуватися етнологічними джерелами, інформаційною базою україно- та іншомовних фахових видань.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – розкрити сучасні наукові підходи до осягнення понять, знань, методів та методик, завдяки яким в історичній логіці досліджується розвиток народного хореографічного мистецтва, феномен танцювальної творчості.
Анотація. Навчальна дисципліна має допомогти студентам-культурологам осягнути історичні закономірності екзистенції цього культурного феномену в етнічних традиціях світу, зокрема українському народному мистецтві, та сприяти опануванню ними теоретичних підвалин хореографічного мистецтва в широкому культурологічному контексті. Змістом розробленого навчального курсу є, насамперед, історія та теорія світового народного хореографічного мистецтва (розгляд з позиції хореології у системі гуманітарних наук) і зокрема танець в українській музичній традиції, його потенціал та вплив на людину у сучасному світі); розглядаються вітчизняні та зарубіжні дослідження щодо природи танцю.
Рекомендована та необхідна література
1. Богород А. Про збереження і відродження українського танцювального фольклору [Електронний ресурс] / А. Богород // Народознавство. 1994. № 15. URL: http://storinka-m.kiev.ua/article.php?id=537 .
2. Верховинець В. М. Теорія українського народного танцю. 5-те вид., доп. Київ: Музична Україна, 1990. 150 с.
3. Герасимчук Р. П. Народні танці українців Карпат / Герасимчук Р. П. Гуцульські танці: монографія. Львів : Інститут народознавства НАНУ, 2008. 608 с.
4. Гуменюк А. І. Українські народні танці / Упор. А. І. Гуменюка / За ред. П. П. Вірського. Київ: Наукова думка, 1969. 617 с.
5. Лещинська С. Павло Чубинський про місце танцю в українській обрядовій драматургії // Літературознавчі студії. Київ: ВПЦ «Київський університет», 2006. Вип. 17. С. 66–73.
6. Zachs Curt World History of the Dance (The Norton Library). Norton: W. W. Norton & Company; 1st edition (April 17, 1963). 516 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі навчальної дисципліни передбачено три змістових модулі. До змістового модуля 1 входять теми з історії та загальної теорії хореографічного мистецтва, особливостей понятійно-категоріального апарату, його основоположних принципів; до змістового модуля 2 – теми з етнохореології, зокрема українських музично-хореографічних традицій; до змістового модуля 3 – теми з історії та методики фіксації, запису народного танцю (нотації).
Форми навчання: лекції, семінари, науковий семінар, самостійна робота. Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться семінарські заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт (усна відповідь, доповнення, доповідь, аналіз наукових джерел, транскрибування і нотація танечного зразка, презентація, участь у дискусіях на лекціях та практичних заняттях, рецензія, проміжна контрольна робота/тест, підсумкова контрольна робота). Підсумкова контрольна робота проводиться не пізніше останнього лекційного тижня.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання) - 50% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння, комунікація, автономність та відповідальність – 50% загальної оцінки.
Оцінювання семестрової роботи: Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної): усна відповідь, доповнення, доповідь, аналіз наукових джерел, транскрибування і нотація танечного зразка, презентація, участь у дискусіях на лекціях та семінарських заняттях, реценція, проміжна контрольна робота/тест: 46/80 б., підсумкова контрольна робота: 14/20 б.
Мова викладання
Українська мова
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Світлана
Сергіївна
Лещинська
Кафедра фольклористики
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра фольклористики
Навчально-науковий інститут філології