Література українського романтизму (Ч.2 КД «Історія української літератури»)

Освітня програма: Фольклористика, українська мова і література та іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Література українського романтизму (Ч.2 КД «Історія української літератури»)
Код дисципліни
ННД.19.2.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мов і літератури, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції фольклористики, мовознавства й літературознавства, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Вступ до літературознавства», «Українська народнопоетична творчість», «Історія давньої української літератури». 1. Знати зміст програмових творів і методологічно-методичну літературу з означеного курсу, основні моделі художнього мислення в історії української літератури кінця XVIII – 60-х рр. XIX ст. 2. Вміти фахово аналізувати програмовий текст; працювати з першоджерелами; володіти навичками реферативного опрацювання україномовних та іншомовних джерел; визначати роль і значення літературної постаті у літературному процесі; критично оцінювати літературознавчі праці. 3. Володіти елементарними навичками реферативного опрацювання україномовних та іншомовних джерел; визначати роль і значення літературної постаті у літературному процесі; критично оцінювати літературознавчі праці.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – осмислення найважливіших аспектів історії української літератури доби романтизму і реалізму як літератури, що своєю появою розбудила національну та суспільну свідомість народу і стала запорукою збереження історичних, морально-етичних та національних пріоритетів. Увага приділяється визначенню місця і ролі літератури даної доби у контексті студійованої епохи, зокрема у духовності народу в цілому і художньому мисленні зосібна. Розглядаються питання стильових, жанрових, проблемно-тематичних особливостей, вікових традицій та ідейно-художнього новаторства. Основні тенденції літературного процесу даної доби розглядаються у загальних розділах, персоналії є для аналізу обираються ті, які обумовили художній поступ, забезпечили розвиток українського літературного процесу як невід’ємного складника процесу загальноєвропейського.
Рекомендована та необхідна література
1. Білецький О. Українська література серед інших літератур світу // Білецький О. Зібр. праць: У 5 т.- К., 1965. – Т. 2. 2. Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ – початку ХХ ст. –К., 1981. 3. Єфремов С. Історія українського письменства. –К.. 1995. 4. Задорожна Л. Історія української літератури кінця XVIII – 60-х років ХІХ століття. –К., 2004 (підручник). 5. Історія української літератури ХІХ ст. У трьох книжках. –К., 1995-1997. 6. Історія української літератури: у 12Т. –К., 2016. – Т. 3. 7. Наливайко Д. Спільність і своєрідність. Українська література в контексті європейського літературного процесу. –К., 1988.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: лекція, семінарське заняття, самостійна робота. Заходи: усна відповідь, участь у дискусії, доповнення, творче завдання, презентація (підготовка, захист), тести, бліц-опитування, підсумкова контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю (заходи). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "незараховано". Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання самостійних та лабораторних робіт, рефератів або ж за потреби написати контрольну роботу.
Мова викладання
Українська мова