Українська література для дітей
Освітня програма: Українська мова і література та західноєвропейська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Українська література для дітей
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 3 Організовувати процес свого
навчання й самоосвіти.
ПРН 13 Аналізувати й
інтерпретувати твори української та
зарубіжної художньої літератури й
усної народної творчості, визначати
їхню специфіку й місце в
літературному процесі (відповідно
до обраної спеціалізації).
ПРН 20.1 Знати системні
особливості розвитку української
літератури (від давньої української
літератури – до української
літератури початку ХХІ століття);
ПРН 20.2 Знати основні тенденції
розвитку сучасних напрямів
літературознавства, теорії світового
літературно-культурного процесу,
теорії літератури.
ПРН 20.3 Володіти сучасними
методиками фахового
літературознавчого аналізу, вільно
використовувати літературознавчу
термінологію для аналізу та
інтерпретації явищ літературного
процесу, а також володіти
професійними навичками й
уміннями для створення усних і
письмових текстів різних жанрів і
стилів.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів: «Вступ до літературознавства», «Історія української
літератури».
Зміст навчальної дисципліни
Відповідно до навчального плану студентів ОР «бакалавр», спеціальності 035 філологія,
навчальної програми дисципліни Дискурс літератури для дітей (ХХ - поч. ХХІ ст.) студенти
в ході її вивчення набувають об’єктивні наукові знання про появу, розвиток й актуальність
літератури для дітей та юнацтва в Україні, про формування в молодшого покоління
національної свідомості, культурної ідентичності, про відображення української
самобутності, розкриття актуальних тем для українського суспільства, про формування нової
концепції художньої мови, а саме – мови як об’єкта, що була не лише формою комунікації,
але й мала власну унікальність і неповторність, про формування «естетизованого типу
свідомості», про синкретизм дитячої літератури виучуваного періоду тощо.
Рекомендована та необхідна література
Бойцун І.Є. Дитяча література: навч. посібн. для студ. філол. ф-тіввищ. навч. закл. –
Луганськ: Вид-во «Ноулідж», 2011. – 252 с.
Вулис А.З. В мире приключений: Поэтикажанра (монография). – М.: Сов. Писатель, 1986.
– 382 с.
Давидюк В. Первісна міфологія українського фольклору: монографія. Вид. друге,
доповнене й перероблене. – Луцьк, 2005. – 310 с.
Дмитренко М. Українська фольклористика: історія, теорія, практика. – К.: Ред. Часопису
«Народознавство», 2001. – 575 с.
Качак Т. Українська література для дітей та юнацтва: підручник. – К.: Академія, 2016. –
263 с.
Кизилова В.В. Художня специфіка української прози для дітей та юнацтва другої
половини ХХ століття: монографія. – Луганськ: Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка»,
2013. – 400 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція. семінар
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на
семінарському занятті,
участь у дискусії
Модульнаконтрольна
робота, реферат
Підсумкова модульна
контрольна робота,
презентація
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Світлана
Іванівна
Дяченко
кафедра історії української літератури, теорії літератури і літературної творчості
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
кафедра історії української літератури, теорії літератури і літературної творчості
Навчально-науковий інститут філології