Українська література в контексті європейської ідентичності Х – ХVІІІ ст.

Освітня програма: Українська мова і література та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Українська література в контексті європейської ідентичності Х – ХVІІІ ст.
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3 Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 20.1 Знати системні особливості розвитку української літератури (від давньої української літератури – до української літератури початку ХХІ століття); ПРН 20.2 Знати основні тенденції розвитку сучасних напрямів літературознавства, теорії світового літературно-культурного процесу, теорії літератури. ПРН 20.3 Володіти сучасними методиками фахового літературознавчого аналізу, вільно використовувати літературознавчу термінологію для аналізу та інтерпретації явищ літературного процесу, а також володіти професійними навичками й уміннями для створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен: успішно опанувати навчальні дисципліни: «Давня українська література: Середньовіччя», «Давня українська література: Бароко», «Історія української літератури 1-ї пол. ХІХ ст.», «Історія української літератури 2-ї пол. ХІХ ст.».
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Українська література в контексті європейської ідентичності Х- ХVІІІ ст.» присвячена вивченню специфіки виявів української літератури в контексті європейської ідентичності, методології студіювання проблеми, аналізу феномену національного письменства в європейському культурно-історичному просторі. У курсі представлено києворуську книжність доби Середньовіччя в її тісній інтеграції в європейську культуру; літературу українських Реформації та Ренесансу як складових європейського простору, міжнаціональних за характером і спрямуванням, багато контекстуальних і багатоконфесійних; літературу українського Бароко в її масштабній інтегрованості в європейський контекст; загалом давнє українське письменство в його тісних зв’язках із європейськими культурно-історичними векторами; різні рівні зв’язків української літератури з європейською, зокрема жанровий, стильовий, ідейний, образний; узагальнену європейську модель мислення давньої української літератури.
Рекомендована та необхідна література
1.Великий А. Г., ЧСВВ. З літопису християнської України : церковно-історичні радіолекції з Ватикану. – Кн. 1 : ІХ–Х–ХІ ст. – Рим ; Львів : Місіонер, 1998. – 207 с. 2.Грушевський М. Всесвітня історія в короткім огляді. Частина перша. – К.: «Українознавство», 1996. – 284 c. 3.Грушевський М. Из полько-украинских отношений в Галиции. – П., 1970. 4.Гумилев Л. Древняя Русь и Великаястепь. – М. : АСТ, 2002. – 839 с. 5.Дейвіс Н. Європа. Історія. – К.: Основи, 2014. – 1463 с. 6.Драгоманов М. Евреи и поляки в Юго-Западном Крае. Политические сочинения. Т. 1. – М., 1980. 7.Історія Криму в джерелах і документах. Вибір і коментарі В.Крисаченка // Хроніка 2000. – 2000. – Випуск 33. – С. 259–265. 8.Єфремов С. Історія українського письменства. – К. : Femina, 1995. – 608 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, семінари
Методи та критерії оцінювання
Усна відповідь у вигляді доповіді, повідомлення, презентації Доповнення, участь у дискусії Контрольна робота з відкритими відповідями Підсумкова контрольна робота у формі тестів
Мова викладання
українська