Сучасний український літературний процес: теоретичний аспект

Освітня програма: Українська мова і література та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасний український літературний процес: теоретичний аспект
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 6 Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 7 Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 15 Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 18 Мати навички управління комплексними діями або проектами при розв’язанні складних проблем у професійній діяльності в галузі обраної філологічної спеціалізації та нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. ПРН 19 Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів: «Вступ до літературознавства», «Вступ до університетських студій».
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Сучасний український літературний процес: теоретичний аспект» висвітлює актуальні питання розвитку сучасної гуманітаристики загалом і філологічної науки зокрема. Дисципліна орієнтована на те, щоб ознайомити студентів із розмаїттям дослідницьких підходів у сучасному літературознавстві (семіотика, структуралізм, постколоніальна критика, феміністична критика, психоаналітична критика, екокритика та ін.). У межах курсу розглядаються ключові і дискусійні питання сучасної гуманітаристики: читання і новітні читацькі практики, вплив медіа на розвиток літератури і літературного процесу, візуальні мистецтва і практики та їх роль у розвитку літератури та ін. Крім того, студенти мають можливість удосконалити навички застосування актуальних методологій аналізу художнього твору, вдосконалити навички написання наукових і науково-популярних текстів на філологічну тематику, способів презентації результатів власних оригінальних досліджень.
Рекомендована та необхідна література
Антологія світової літературно-критичної думки ХХ ст. / За ред. М. Зубрицької. – Л.: Літопис, 2001. – 832 с. 2. Баррі П. Вступ до теорії. Літературознавство та культурологія / Пер. з англ. О.Погинайко / П. Барі. – К.:Смолоскип, 2008. – 360 с. 3. Паркінс Д. Чи можлива історія літератури? / Перекл. з англ. А. Іщенка / Д. Паркіннс. – – К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2005. – 152 с. 4. Яусс Г. Р. Рецептивна естетика й літературна комунікація / Г.Р. Яусс // Слово і час. – 2007. – No6. – С. 37–46. 5. Грабович Гр. До історії української літератури: Дослідження, есе, полеміка / Гр. Грабович. – К.: Основи, 1997. – 608 с. (перший розділ). 6. Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека: український літературний постмодерн / Т. Гундорова; Український науковий ін-т Гарвардського ун-ту, Інститут критики. – К.: Критика, 2005. – 263 с. 7. Гундорова Т. Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми: ст. та есеї / Тамара Гундорова. – К.: Грані-Т, 2013. – 546 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, семінари, залік
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на семінарському занятті, участь у дискусії Творчі завдання (есе, тези доповіді та ін.) Презентація підсумкового творчого проєкту
Мова викладання
українська