Історія української літератури. Ч. 8. Історія української літератури кінця ХХ - початку ХХІ століття

Освітня програма: Українська мова і література та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія української літератури. Ч. 8. Історія української літератури кінця ХХ - початку ХХІ століття
Код дисципліни
ННД 01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 8 Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і української літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 15 Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 19 Матинавичкиучас ті в наукових та/абоприкладних дослідженнях у галузіфілології.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів: «Вступ до літературознавства», «Історія української літератури першої половини ХІХ ст.», «Історія української літератури другої половини ХІХ ст.», «Історія української літератури кінця ХХ – початку ХХ ст.», «Історія української літератури першої половини ХХ ст.», «Історія української літератури другої половини ХХ ст.».
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія української літератури кінця ХХ – початку ХХІ століття» висвітлює тенденції розвитку літературного процесу від середини 1980-х років та перших десятиліть ХХІ століття і орієнтована на те, щоб ознайомити студентів із ідеями, які у цей час сформувалися в українському письменстві, жанрово-стильовим особливостями розвитку прози, поезії та драматургії. У межах курсу розглядаються тенденції розвитку поезії, прози, драматургії, літературної критики та есеїстки від 1980-х років та перших десятиліть ХХІ століття; систематизуються та узагальнюються знання студентів про постмодернізм, глобальні тенденції розвитку сучасного літературного процесу, вплив на них мультимедійних технологій та ін. Крім того, студенти ознайомлюються із новітніми методологіями аналізу художнього твору і способи презентації результатів власних оригінальних досліджень.
Рекомендована та необхідна література
1. Гундорова Т. Післячорнобильська бібліотека: український літературний постмодерн / Т. Гундорова; Український науковий ін-т Гарвардського ун-ту, Інститут критики. – К.: Критика, 2005. – 263 с. 2. Гундорова Т. Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми: ст. та есеї / Тамара Гундорова. – К.: Грані-Т, 2013. – 546 с. 3. Історії літератури: Зб. статей / Упоряд. О. галета, Є. Гуревич, З. Рибчинська. – К.: Смолоскип; Л.: Літопис, 2010. – 184 +184 с. 4. Плерома 3 Мала українська енциклопедія актуальної літератури / Часопис з проблем культурології, теорії мистецтва, філософії, проект Повернення деміургів // Упоряд. В. Єшкілєв, Ю. Андрухович. – Івано-Франк. : Лілея-НВ, 1998. – 287 с. 6. Українські літературні школи та групи 60–90-х рр. ХХ ст.: антологія вибр. поезії та есеїстики / упоряд., авт. вступ. слова, біобібліогр. відомостей та приміток Василь Ґабор. – Л.: Піраміда, 2009. – 620 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, семінари, іспит
Методи та критерії оцінювання
відповіді на семінарах, творчі завдання, модульна контрольна робота
Мова викладання
українська