Аналіз вимог та управління якістю інформаційних систем
Освітня програма: Комп'ютерні науки (Бакалавр)
Структурний підрозділ: Факультет інформаційних технологій
Назва дисципліни
Аналіз вимог та управління якістю інформаційних систем
Код дисципліни
ВБ 2.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР5. Проектувати, розробляти та аналiзувати алгоритми розв'язання обчислювальних та логічних задач, оцiнювати ефективнiсть та складнiсть алгоритмiв на основi застосування формальних моделей алгоритмiв та обчислюваних функцiй.
ПР7. Розуміти принципи моделювання організаційно-технічних операцій; вико-ристовувати методи дослідження операцій, розв'язання одно- та багато-критеріальних оптимізаційних задач лінійного, цілочисельного, нелінійного, стохастичного програмування.
ПР8. Використовувати методологiю системного аналiзу об'ектiв, процесiв i систем для задач аналiзу, прогнозування, управлiння та проектування динамiчних процесiв в макроекономiчних, технiчних, технологiчних і фiнансових об'ектах.
ПР9. Розробляти програмнi моделi предметних середовищ, вибирати парадигму програмування з позицiй зручностi та якостi застосування для реалiзацiї методiв та алгоритмiв розв'язання задач в галузi комп'ютерних наук.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основи математичного аналізу, особливості організації баз даних та знань, архітектуру комп'ютерів. Вміти писати програми на виконання простих алгоритмів, складати запити.
Володіти навичками об'єктно-орієнтованого програмування, розробки комп'ютерних систем проектування.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна присвячена вивченню вимог та управлінню якістю інформаційних систем. Особлива увага приділяється поняттям якості програмної продукції (ПП) та чинникам, що її обумовлюють; системі характеристик якості ПП; стандартизацїї якості ПП; базовим стандартам забезпечення якості ПП; управлінню якістю програмної продукції на етапах життєвого циклу; ієрархічній структурі показників якості програмної продукції. Також розглядаються методи визначення показників якості та їх рейтингова оцінка; оцінка рівня якості ПП; сертифікація ПП; принципи верифікації і тестування програм; технологічні етапи і стратегії тестування ПП; тестування структури ПП; оцінка коректності програм; тестування обробки потоків даних; оцінка складності програм.
Буде ознайомлено студентів із: програмної продукції термінологічним апаратом якості програмної продукції; задачами, методами та стадіями аналізу вимог до інформаційних систем; методами визначення показників якості та їх метриками; управлінню якістю програмної продукції на етапах життєвого циклу; стандартизації якості ПП; принципами верифікації і тестування програм; сертифікація ПП.
Рекомендована та необхідна література
Лавріщева К.М. Програмна інженерія. Підручник -К.: Академперіодика, 2008. -320 с.
Райчев І.Е., Харченко О.Г. Концепція побудови сертифікаційної моделі якості програмних систем// Проблеми програмування. -2006. -№2-3. -С. 275-281
Орлик С., Булуй Ю. Вступ до програмної інженерії та керування життєвим циклом програмного забезпечення. Програмна інженерія. Програмні вимоги. Режим доступу: http://\vww.sorlik.rt1/swebok/3-1-software _ engineering_requirements.pdf
Канер Сзм, Фолк Дж., Нгуен Енг Кен. Тестирование программного обеспечения :Пер. с англ. -К.: Диасофт, 2001. -5 44с.
ДСТУ 2462-94. Сертифікація. Основні поняття. Терміни та визначення. - Чинний від 01.01.95. -К.: Держстандарт України, 1994. -27 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, лабораторні роботи, самостійна робота студента
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру студенти виконують лабораторні робити, також проводяться дві письмові контрольні роботи. За попередньою згодою викладача студенту можуть бути зараховані результати навчання, підтверджені сертифікатами онлайн платформи Coursera, як частини лабораторних робіт.
Максимальна кількість балів, яку може отримати студент за роботу в семестрі не перевищує 60 балів. Студент не допускається до екзамену, якщо під час семестру набрав менше ніж 36 балів (менше 60% від максимально можливої кількості балів, які студент може отримати за роботу в семестрі). Критично розрахунковий мінімум — 20балів. При цьому є обов’язковим виконання всіх лабораторних робіт та самостійної роботи, отримання позитивної оцінки з контрольних робіт. Якщо студент під час іспиту отримав менше ніж 24 бали, то йому ставиться оцінка “незадовільно”, а набрані бали не зараховуються.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни