Комплексний підсумковий іспит з перекладу та першої іноземної мови
Освітня програма: Переклад з італійської та з англійської мов
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Комплексний підсумковий іспит з перекладу та першої іноземної мови
Код дисципліни
ННД.15
Тип модуля
Екзаменаційна комісія
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
ПРН 1. Використовувати українську мову як державну в усіх сферах суспільного життя, зокрема у професійному спілкуванні та для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 6. Застосовувати філологічні знання для розв’язання професійних завдань. ПРН 17. Використовувати першу іноземну мову в усній та письмовій формі, у різних жанрово-стильових різновидах і регістрах спілкування (офіційному, неофіційному, нейтральному), для розв’язання комунікативних завдань у різних сферах життя. ПРН 19. Здійснювати доперекладацький аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 21. Демонструвати базові знання з теорії перекладу. ПРН 22. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати мовні факти, інтерпретувати, реферувати, анотувати й адекватно перекладати (з першої та другої іноземних мов та з української) усні й письмові тексти різних стилів і жанрів, окрім вузькоспеціальних. Повний перелік ПРН наведено в РПНД.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Виконання всіх вимог навчального плану.
Зміст навчальної дисципліни
Комплексний підсумковий іспит з перекладу та першої іноземної мови має на меті перевірку і оцінку мовної, комунікативної, країнознавчої (соціокультурної) та перекладацької компетенції студентів, наявності у них знань основ теорії перекладу та вмінь реалізувати ці знання у процесі перекладу писемного тексту та в усному реферуванні іноземною мовою українського суспільно-політичного тексту, оскільки ці види роботи складають основу майбутньої професійної діяльності студентів.
Рекомендована та необхідна література
1. De Biasio M., Garofalo P. Mosaico Italia. Percorsi nella cultura e nella civiltà italia. – Edilingua, 2008. 2. Ponomarenko O.V. Italia e le sue regioni : manuale per gli studenti universitari, aspiranti, scienziati e ricercatori / O.V. Ponomarenko ; Universita nazionale Taras Scevcenko di Kyiv. – Київ : Київський університет, 2011. 3. Marin T., Cernigliaro M. A. Nuovissimo progetto italiano 3. Libro dello studente. – Edilingua, 2021. 4. Guida M., Pegoraro C. Nuovo espresso 6. Corso di italiano. Libro dello studente e esercizi. – Alma Edizioni, 2019. 5. Bali M., Dei I. Nuovo espresso 4. Corso di italiano. Libro dello studente e esercizi. – Alma Edizioni, 2017. 6. Bertoni S., Cauzzo B., Debetto G. Caleidoscopio italiano. – Loescer Editore, 2018
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Відбувається у письмово-усній формі та передбачає перевірку знань і навичок студентів з письмового та послідовного перекладу іншомовного тексту українською мовою, реферування українського тексту іноземною мовою та ведення бесіди на запропоновану тему першою іноземною мовою. Структура білета відображає комплексний характер іспиту і складається з трьох завдань. 1. Письмовий переклад з першої іноземної мови на українську спеціального/культурно маркованого тексту (900 - 1000 друкованих знаків). 2. Послідовний переклад з першої іноземної мови на українську суспільно-політичного тексту (до 800 друкованих знаків). 3. Реферування першою іноземною мовою українського суспільно-політичного тексту (до 800 друкованих знаків) і співбесіда на запропоновану тему.
Методи та критерії оцінювання
За структурою екзаменаційного білета кожен тип завдання оцінюється чітко визначеною кількістю балів, що в сумі складає максимально 100 балів. Максимально/мінімально можлива кількість балів за перше та друге питання білета: максимальний бал – 35; мінімальний бал – 20. Максимально/мінімально можлива кількість балів за третє питання: максимальний бал – 30; мінімальний бал – 20.
Мова викладання
італійська, українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни