Дискурси ідентичності

Освітня програма: ОПП Філософія 2020. Денна форма навчання.

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Дискурси ідентичності
Код дисципліни
ДВС.1.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2. Розуміти розмаїття та специфіку філософських дисциплін, знати філософську термінологію. ПРН 5. Спілкуватися з професійних питань державною та іноземною мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 9. Мати навички написання філософських текстів. ПРН 11. Вміти аналізувати міркування та робити ґрунтовні смислові узагальнення, висновки. ПРН 14. Уникати симуляцій, плагіату та інших виявів академічної недоброчесності у сфери професійної діяльності або навчання.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати загальні дані про теоретичну і практичну філософію; про специфіку соціально-філософських та філософсько-історичних проблем у їхньому стосунку до науки, релігії, мистецтва як форм духовного життя людства; про засади критичного осмислення філософських концепцій та про основні варіанти розв’язання філософських проблем; про сутність й типи наукової раціональності. 2. Вміти здійснювати аналітичну роботу; збирати та інтерпретувати наукову інформацію, ставити загальні цілі і основні завдання філософських досліджень; оперувати основними складовими теоретичної і практичної філософії у повсякденному житті і загальній соціальній практиці. 3. Володіти елементарними навичками розв’язувати задачі та практичні проблеми у процесі навчання; опрацьовувати літературу з теоретичної та практичної філософії; здійснювати різні види дослідницької роботи щодо тематики теоретичної та практичної філософії .
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна "Дискурси ідентичності" розкриває взаємозв’язок суспільного, колективного та індивідуального через їх виявлення у вимірах наявного і належного у соціальній реальності, через встановлення взаємозалежності соціальних знань і соціальних цінностей у соціальному пізнанні та сприяє виявленню та виробленню принципів методології, пізнання та перетворення соціальної дійсності. З цією метою здійснюється вивчення класичних теорій ідентичності та сучасних соціально-філософських концепцій ідентичності під кутом зору можливостей пізнання та практичного застосування основних шляхів здобуття соціальної ідентичності.
Рекомендована та необхідна література
1.Аврелій Марк (2018) Роздуми. Наодинці з собою. Львів: Апріорі. 184 с. (с. 30-34 (кн.. ІІ) 2. Андерсон Б. (2001) Уявлені спільноти . Міркування щодо походження й поширення націоналізму / пер. з англ. В. Морозова. 2 вид., перероб. К. : Критика, 272 с. 3. Апель К.-О. (2009) Дискурс і відповідальність: проблема переходу до постконвенціональної моралі / пер. з нім. В. Купліна. К. : Дух і Літера, 430 с. 4. Балібар Е. (2006) Ми, громадяни Європи? Кордони, держава, народ / пер. з фр. А. Рєпи. К. : Курс, 354 с. 5. Батлер Дж. (2003). Гендерний клопіт. Фемінізм та підрив тожсамості. / пер.з англ. Д. Король, М. Межевікіна, Л. Куріна. К.: Ентіс. 223 с. 6. Бауман З. (2013) Плинні часи. Життя в добу непевности /пер. з англ... К.: Критика, 176 с. 7. Рудинеско, Е., Бадью, А. (2020). Жак Лакан: сучасність минулого. Діалог / пер. з фр. П. Шведа. Київ: Комубук. 120 с. 8. Сінгер П. (2019) Визволення тварин. Нова етика нашого поводження з тваринами / пер. з англ. К. Гаврилюк. Київ: Пабулум. 456 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання у формі заліку: Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критичний мінімум – 60 балів, для одержання заліку необхідно обов’язково відпрацювати пропущені теми в письмовій формі та здати/надіслати електронною поштою викладачу, що проводить семінарські заняття. Таким чином, підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу (мінімум 48, максимум 80 балів) та підсумкової контрольної роботи (мінімум 12, максимум 20 балів).
Мова викладання
Українська