Сучасна українська література: культурологічний аспект

Освітня програма: Етнокультурологія з поглибленим вивченням іноземної мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Сучасна українська література: культурологічний аспект
Код дисципліни
ННД.40
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 4. Знати та розуміти теоретичні підходи до визначення культури, її проявів та форм існування. ПРН 6.Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. ПРН 8. Інтерпретувати етнокультурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початкувивченняцієїдисциплінистудентиповинні знати - соціально-історичні умови розвитку української літератури, зокрема поезії, прози, драматургії в етнокультурологічному контексті; - особливості співіснування в сучасному українському літературному дискурсі різних стильових тенденцій: модернізму, постмодернізму, авангардизму, сюрреалізму, «магічного реалізму» тощо; - найновіші літературознавчі поняття, орієнтуватися в них, вільно оперувати ними під час аналізу художніх творів; Уміти працювати з різними джерелами навчальної та наукової інформації, опрацьовувати їх, виявляти літературні явища, збирати, систематизувати, описувати та аналізувати досліджуваний матеріал, орієнтуватися в сучасній науковій та критичній літературі з проблем розвитку української літератури, робити узагальнення та висновки. 12. Зміст навчальної програми
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – забезпечити фахове вивчення основних тенденцій розвитку сучасної української літератури ветнокультурологічному вимірі., сформувати в студентів об’єктивні наукові знання про сучасний український літературний процес як важливий етнокультурологічний проект. Курс закріплює і поглиблює базові знання з історії української літератури, зокрема закономірностей розвитку сучасного українського історико-літературного процесу у взаємозв’язках з іншими галузями української культури. Продовжує системне вивчення яскравих літературних явищ в українській культурно-стилістичній епосі кін. ХХ-ХХІ ст..У процесі вивчення дисципліни студенти вивчають ідейно-тематичну та жанрово- стильову специфіку творів Ю.Андруховича, О.Забужко, Г.Пагутяк, С. Жадана, Ю.Винничука та ін. , виявляють етнокультурні чинники творів, їхні специфічні риси.
Рекомендована та необхідна література
Гундорова Т. Післячорнобильськабібліотека: українськийлітературний постмодерн / Т. Гундорова; Українськийнауковийін-т Гарвардського ун-ту, Інститут критики. – К.: Критика, 2005. – 263 с. Гундорова Т. Транзитна культура. Симптомипостколоніальноїтравми: ст. та есеї / Тамара Гундорова. - К.: Грані-Т, 2013. - 546 с. Жуковська Г.М., Гаєвська Н.М. Українська література кін.ХХ – поч.ХХІ ст.: жанрово-стильові особливості. Навчально-методичний посібник. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2020. – 225 с. Історія української літератури: ХХ – поч. ХХІ ст.: навч. посіб.: у 3 т. / [В.І. Кузьменко, О.О. Гарачковська, М.В. Кузьменко та ін.] за ред. В.І. Кузьменка. – Т. 3. – Київ:Академвидав,2017.– 544 с. Романенко О. В. Семіосфера української масової літератури. Текст. Читач. Епоха / Олена Романенко. – К.: Якубець А. В. [вид.], 2014. – 362 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: лекції, семінари, самостійна робота. Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться семінарські заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт (усна відповідь, доповнення, доповідь, участь у дискусіях на лекціях та семінарських заняттях, презентація результатів самостійної роботи у вигляді доповідей, повідомлень, презентацій ; модульна контрольна робота).
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, підготовку індивідуальних навчально-дослідних завдань, контрольну роботу) та за самостійну роботу. Усі види робіт за семестр мають у підсумку: у максимальному вимірі 60 балів, у мінімальному вимірі 36 балів. У разі відсутності на семінарському занятті студент має відпрацювати завдання на семінар. Підсумкове оцінювання: Іспит у письмовій формі: РН1.1,1.2, 2.1 - 2.6, 4.1-4,3 – 24/40 балів.
Мова викладання
Українська мова