Монархії Європи в світовій політиці

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Монархії Європи в світовій політиці
Код дисципліни
ВК 1.11
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1. Знати: 1.1 історичний контекст формування європейських королівських династій; 1.2 причини появи Ганноверівської династії у Великій Британії; 1.3 сутність та складові феномену «Вікторіанської епохи»; 1.4 визначальні характеристики та виклики під час правління Віндзорів в 1-й половині ХХ ст.; 1.5 основні параметри епохи правління Єлизавети ІІ в призмі внутрішньополітичних та зовнішньополітичних процесів у Великій Британії в ІІ пол. ХХ – початку ХХІ ст.; 1.6 причини утвердження Саксен-Кобургської династії в Бельгії; 1.7 ключові характеристики діяльності бельгійської монархії в 1-й пол. ХХ ст. 2. Вміти: 2.1 визначити причини появи Бурбонів на престолі Іспанії та основні складові діяльності іспанської монархії в ХУІІІ ст.; 2.2 характеризувати вплив Наполеонівських воєн та їх наслідків на іспанську монархію; 2.3 визначати ключові етапи занепаду іспанської монархії від Ізабелли ІІ до Альфонса ХІІІ; 2.4 тлумачити історичний компроміс Ф. Франко щодо відновлення монархії в Іспанії.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати ключові етапи становлення та еволюції правлячих європейських династій, основні параметри їхньої політики на внутрішньому, зовнішньому та дипломатичному рівнях. 2. Вміти відтворювати роль та місце правлячих королівських династій Європи на тлі еволюції світового історичного процесу протягом кінця ХУІІІ – поч. ХХІ століть та аналізувати трансформацію монархії як форми правління в означений період. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Визначення ключових термінів навчального курсу. Ознайомлення з історіографією та джерельною базою, науковими розвідками щодо проблематики розвитку монархій на Європейському континенті впродовж ХУІІІ – поч. ХХІ ст. Розкриття основних моментів династичного, політичного та соціального буття провідних представників королівських династій Європи в означений історичний період. З’ясування основних етапів становлення діючих монархічних домів у Європі – Великої Британії, Бельгії, Іспанії, Швеції. Визначення ролі монарха в публічній та культурній дипломатії сучасних європейських країн.
Рекомендована та необхідна література
1. 1. Albert et Elisabeth, 1914–1918. – Bruxelles, 1984. 2. Bradford, Sarah. Queen Elizabeth II: Her Life in Our Times. – L., 2012. 3. Lacey, Robert. Royal: Her Majesty Queen Elizabeth II. — L.: Little, Brown, 2002. 4. Morton, Andrew. Diana's Diary: An Intimate Portrait of the Princess of Wales. Summit Books, 1990. 5. Morton, Andrew. Diana: Her New Life. New York: Pocket, 1995. 6. Morton, Andrew. Diana: Her True Story in Her Own Words. New York: Pocket, 1998. 7. Morton, Andrew. William & Catherine: Their Story. New York: St. Martin's Press, 2011. 8. Morton, Andrew. Wallis in Love: The Untold Life of the Duchess of Windsor, the Woman Who Changed the Monarchy. New York: Grand Central Publishing, 2018. 9. Morton, Andrew. Meghan: A Hollywood Princess. New York: Grand Central Publishing, 2018. 10. Morton, Andrew. The Queen: Her Life. New York: Grand Central Publishing, 2022.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання і підсумкове оцінювання (залік). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (залік) – максимум 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1: РН 1.2. / КР 2: РН 1.8. – 10 балів/6 балів. 2. Есе 1: РН 2.3. / Есе 2: РН 2.9 – 8 балів/5 балів. 3. Усне опитування з тем ЗМ1: РН 1.3., 1.4.,2.1., 2.2., 2.4. / з тем ЗМ2: РН 1.5., 1.6., 1.7., 2.5., 2.6., 2.7., 2.8. – 12 балів/7 балів. Підсумкове оцінювання: залік; форма проведення заліку письмово-усна. Оцінюється вміння встановити причинно-наслідковий зв'язок в окремих подіях історії монархій Великої Британії, Бельгії, Іспанії та Швеції, вміння з’ясувати причини, умови, простежити хід, визначити головні рушійні сили в окремих явищах історії та політики британських Віндзорів, бельгійських Саксен-Кобургів, іспанських Бурбонів та шведських Бернадотів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра нової та новтньої історії зарубіжних країн
Історичний факультет