Історія політики країн Заходу щодо України в кінці XVIII – першій половині ХХ ст.

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія політики країн Заходу щодо України в кінці XVIII – першій половині ХХ ст.
Код дисципліни
ВК 1.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати термінологічно-понятійний апарат історії відносин країн Заходу з Україною. 1.2 Знати підходи західних політичних, державних діячів, вчених-міжнародників до «українського питання» в міжнародних відносинах напередодні Першої світової війни 1.3 Знати особливості кожного з етапів політики країн Заходу щодо України в період українських визвольних змагань, міжвоєнний період та протягом Другої світової війни 1.4 Знати українську та закордонну історіографію, що стосується відносин західних країн з Україною в кінці XVIII – першій половині ХХ ст. 2.1 Вміти характеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) відносинам країн Заходу з Україною у певний історичний період. 2.2 Вміти визначати й оцінювати наслідки окремих подій в історії відносин країн Заходу з Україною 2.3 Вміти визначати вплив відносин країн Заходу з Україною на світову історію. 2.4 Вміти застосовувати на практиці конкретні дані, отримані в результаті вивчення джерел та літератури із спеціального курсу
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) знати: - підходи західних політичних, державних діячів, вчених-міжнародників до «українського питання» в міжнародних відносинах напередодні Першої світової війни; - особливості кожного з етапів політики країн Заходу щодо України в період українських визвольних змагань, міжвоєнний період та протягом Другої світової війни; - українську та закордонну історіографію, що стосується відносин західних країн з Україною в кінці XVIII – першій половині ХХ ст. 2) вміти: - визначати вплив політики держав Західної Європи та США, як на загальні тенденції розвитку міжнародних відносин, так і внутрішній розвиток України та сусідніх з нею держав; - застосовувати на практиці конкретні дані, отримані в результаті вивчення джерел та літератури із спеціального курсу; - робити наукові доповіді з проблематики курсу. 3) володіти елементарними навичками критики джерел, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Предметом вивчення навчальної дисципліни є взаємини між країнами Заходу та Україною в кінці XVIII – першій половині ХХ ст., значення українського фактору для розвитку міжнародних відносин в Європі напередодні, під час і після Першої світової війни, а також вплив міжнародних відносин на розвиток українських визвольних змагань та українських державотворчих процесів у 1920-х – 1940-х роках. Особлива увага приділяється висвітленню сприйняття молодої української дипломатії на міжнародній арені в період її становлення, місцю та ролі українського чинника в період повоєнного врегулювання.
Рекомендована та необхідна література
1. Борщак І. Карпатська Україна в міжнародній грі. – Львів, 1938. 2. Борщак І. Як була зорганізована Мирова конференція 1919 року. // Історичний календар – альманах "Червоної калини на 1939 рік". – Львів, 1938. – С.102-114. 3. Будков Д. Вєдєнєєв Д. Система зовнішньополітичного інформування в часи Директорії УНР. // Політика і час. – 1993. – №10. – С.69-75. 4. Валь Є. Фон. Значение и роль Украины в вопросе освобождения России от большевиков. – Таллин, 1937. 5. Варгатюк С. Варшавські переговори дипломатичної місії Директорії УНР 1920 року. // Нова політика. – 1996. – №2 . – С.53-59. 6. Варгатюк С.В. Зовнішня політика Директорії УНР. Дисертація на здобуття вченого ступеня кандидата історичних наук. – К.1996. 7. Вєдєнєєв Д. В. Юність української дипломатії. Становлення зовнішньополітичної служби України в 1917-1923 роках / Д. В. Вєдєнєєв, Д. В. Будков. – К., 2006. – 312 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (екзамен). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.3 – 6 балів/2 бали* / ЗМ 2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 6 балів/2 бали. 2. Реферат з тем ЗМ 1: РН 2.5 – 4 бали/3 бали / ЗМ2: РН 2.6 – 4 бали/3 бали. 3. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 – 20 балів/10 балів / ЗМ2: РН 2.3-2.4– 20 балів/10 балів. * максимальний бал/ пороговий бал. Підсумкове оцінювання: екзамен. Оцінюються такі результати навчання студента: вміння встановити причинно-наслідковий зв'язок в окремих подіях політики країн Заходу щодо України, вміння з’ясувати причини, умови, простежити хід, визначити головні рушійні сили впливу українського чинника на міжнародні відносини.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра нової та новтньої історії зарубіжних країн
Історичний факультет