Формування американської нації

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Формування американської нації
Код дисципліни
ОК 38
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати термінологічно-понятійний апарат історії відносин західноєвропейстих держав 1.2 Знати основні концептуальні підходи формування американської нації 2.1 Вміти визначити основні риси, які характеризують національні особливості американців 2.2 Вміти визначати й оцінювати наслідки трансформаційних перетворень на американському континенті в колоніальний період 2.3 Вміти визначати виклики для американської нації в період Громадянської війни 2.4 Вміти визначати вплив міграційної політики на формування американської нації 2.5 Вміти провести порівняльний аналіз американізації імігрантів та інструментів їх асиміляції 2.6 Вміти з’ясовувати стратегію й тактику федерального уряду США в адаптуванні міграційного законодавства 2.7 Вміти прогнозувати наслідки політичних рішень в питання імігрантів 2.8 Вміти з’ясовувати причини, умови, простежити хід, визначити головні рушійні сили в формуванні американської нації
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати: 1.1.сучасні методи історичного пізнання, історичний термінологічно-понятійний апарат; 1.2.розуміти основні тенденції трансформаційних процесів в Північній Америці; 1.3.фактори та чинники, які впливають на створення національної приналежності у американців; 1.4.основні етапи формування американської нації. 2.Вміти: 2.1.обґрунтовувати культурно-історичну основу еволюційних процесів в суспільно-політичному житті американців; 2.2.аналізувати рівень розвитку концептуальних основ, які стимулювали національну єдність; 2.3.прогнозувати розвиток та динаміку змін традиційного портрета американця. 3.Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Представлена еволюція формування національної приналежності в американському суспільстві. Розглянуто шляхи досягнення американізації іммігрантів в США. Проаналізовано укріплення позицій нових законодавчих ініціатив в міграційному питанні. Розгляд системи концептуальних поглядів на формування політичної культури США. Аналіз ключових засад внутрішньополітичних ініціатив федерального уряду США у формування унікального національного іміджу. Вплив релігії на формування американської нації. Пріоритет розвитку політичної культури в Сполучених Штатах Америки як зразка світового значення. Аналіз зміни міграційного законодавства Сполучених Штатів Америки в ХХ столітті.
Рекомендована та необхідна література
1. Бурейко Н.М. Імміграційний фактор етнорасової рекомпозиції сучасної американської нації // Науковий вісник Дипломатичної академії України / Дипломатична академія України. – Київ, 2012. – Вип. 19 : Зовнішня політика і дипломатія: досвід, моделі, традиції. (До 95-річниці дипломатичної служби України). – С. 133-138. 2. Вебер М. Протестантська етика та дух капіталізму / Макс Вебер / Пер. з нім. О. Погорілого. – К. : Основи, 1994. – 261 с. 3. Religion and American Politics: From the Colonial Period tothe Present / by Mark A. Noll (Editor), Luke E. Harlow (Editor). Oxford University Press, 2007. – 522 p. 4. Гібернау М. Ідентичність націй / М. Гібернау. – К. : Темпра, 2012. – С. 165. 5. Гончар Б.М. Нова історія країн Європи та США (1870-1918) : підручник для студ. вищ. навч. закл. / Б.М.Гончар, Н.Д. Городня ; КНУТШ. – Київ : Київський університет, 2008. – 416 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (залік). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (залік) – максимум 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.3 – 10 балів/6 балів* / ЗМ2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 10 балів/6 балів. 2. Реферат з тем ЗМ 1: РН 2.5 – 5 бали/3 бали / ЗМ2: РН 2.6 – 5 бали/3 бали. 3. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 – 15 балів/9 балів / ЗМ2: РН 2.3-2.4– 15 балів/9 балів. * максимальний бал/ пороговий бал. Підсумкове оцінювання: залік. Оцінюються такі результати навчання студента: вміння встановити причинно-наслідковий зв'язок в колоніальний період для формування американської нації, вміння з’ясувати причини, умови, простежити хід, визначити головні рушійні сили, які стимулювали розвиток націєтворення.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра нової та новтньої історії зарубіжних країн
Історичний факультет