Гендер, вік, клас, нація: кроссекційний аналіз

Освітня програма: Гендерні студії (пpoгpaма з можливістю подвійного дипломування з Лундським університетом, Швеція)

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Гендер, вік, клас, нація: кроссекційний аналіз
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати основні поняття та логіку інтерсекційного аналізу в соціології Знати сучасний соціальний контекст інтерсекційності гендеру, віку, класу та нації в утворенні нерівностей в США, Європі та Україні Використовувати методологію та понятійно- категоріальний апарат інтерсекційного аналізу Застосовувати гедерночутливий та феміністичний підходи в дослідженні та поясненні соціальних нерівностей та дискримінації в сучасних суспільствах США, Європи, України Демонструвати навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами Здійснювати самостійно аналітичну, дослідницьку та пошукову діяльність із застосуванням інтерсекціного аналізу
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні положення соціоструктурного аналізу соціальних нерівностей. 2. Вміти працювати з наукової літературою,першоджерелами та соціологічними даними 3. Володіти понятійним апаратом сучасної соціологічної теорії та гендерного аналізу
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна представляє актуальні питання інтерсекційного аналізу, а також теоретичного та практичного соціологічного дослідження аскриптивних факторів соціальної стратифікації: статі, віку, нації, а також взаємного їх впливу на структурування нерівностей у суспільстві. Курс починається з аналізу феміністичних критик на класичному соціологічному дослідженні стратифікації та нерівності, формуванні розуміння сучасних схем розробки та вимірів соціального статусу. Методологічні основи розробляються в рамках досліджень соціальної стратифікації та феміністичної критики, завершуються аналізом класу, статі, віку та нації (раси) у дослідженнях соціальної структури в США та Європі. Одним з основних фокусів є критичне мислення про основні підходи аналізу класів, опрацювання знань з основних питань в соціологічному підході до вивчення тендеру, віку, класу та нації, робота над зв'язками між теорією, методологією і практичні питання для дослідження; специфіка демографічної ситуації в європейських суспільствах та Україні.
Рекомендована та необхідна література
Landry Bart (2007) Race, Gender and Class: Theory and Methods of Analysis. Routledge, Pp. 2-423 Hancock Ann Marie (2016) Intersectionality an intellectual history. Oxford University Press. Pp.1-36, 72-123, 161-200 Hill-Collins Patricia, Bilge Sirma (2016) Intersectionality. Polity Press. Chapter 1, 2, 8 \\ Sociology 46(2) 224-240 (soc.sagepub.com) Walby Sylvia, Armstrong Jo (2012) Intersectionality: Multiple Inequalities in Social Theory Choo, Hae Yeon & Myra Marx Ferree. (2010). “Practicing Intersectionality in Sociological Research: A Critical Analysis of Inclusions, Interactions, and Institutions in the Study of Ineqialities.” Theory and Society. 28(2): 129-149. Lykke Nina (2010) Feminist studies. A guide to Intersectional Theory, Methodology and Writing. Routledge. Pp.49-67, 125-185
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, практичне заняття, МКР
Методи та критерії оцінювання
Активна робота на практичних заняттях: РН1.1, РН1.2, РН1.3., РН2.1, РН2.2, РНЗ -30/10 балів Самостійна робота: РН2.1, -20/12 балів Контрольна робота: РН1.1., PH- 20/12 балів Аналітичний підсумковий проект: PH 1.2, PH 2.1,PH 2.2, РНЗ, РН4. - 20 балів (мінімум 12 балів) Захист підсумкового проекту РНЗ - 10/6 балів
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни