Нова та новітня історія народів Південно-Східної і Центральної Європи

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Нова та новітня історія народів Південно-Східної і Центральної Європи
Код дисципліни
ОК 32
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати історіографічну та джерельну базу з історії народів Південно-Східної та Центральної Європи нової та новітньої доби 1.2 Знати основні етапи в історії народів Південно-Східної та Центральної Європи нової та новітньої доби 1.3 Знати історію суспільно-політичних та соціально-економічних процесів в межах Центральної та Південно-Східної Європи. 1.4 Знати головних дійових осіб їх роль і місце в подіях нової та новітньої доби в межах регіону. 2.1. Вміти визначати характерні ознаки у розвитку Центральноєвропейського регіону від середини XVII до початку ХXІ ст. 2.2. Вміти пояснити особливості розвитку Південно-Східного регіону від середини XVII до початку ХXІ ст. 2.3. Вміти систематизувати і узагальнювати потрібну інформацію щодо історії народів Південно-Східної та Центральної Європи від середини XVII до початку ХXІ ст. 2.4. Вміти застосовувати набуті знання для визначення суспільно-політичних процесів у країнах регіону
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Володіти знаннями з історії регіону давньої доби та середньовіччя; 2. Вміти застосовувати набуті знання для прогнозування суспільно-політичних процесів у межах регіону; 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на визначення місця та ролі народів Південно-Східної Європи у світовому історичному процесі у нову та новітню добу, загальні закономірності та регіональну (субрегіональну специфіку) історичного розвитку; вивчення суспільно-політичних та соціально-економічних процесів в межах Південно-Східної та Центральної Європи та ролі й місця в ній видатних історичних постатей.
Рекомендована та необхідна література
1. Алексієвець Л. М. Новітня історія Польщі (1918-1939). – Київ Тернопіль, 2002. 2. Баран З., Кріль М. Історія Югославії. 1918–1990. Текст лекцій. – ьвів, 1997. 3. Вандич П. Ціна свободи. Історія Центрально-Східної Європи від середньовіччя до сьогодення. Київ, 2004. 4. Дейвіс Н. Боже ігрище: історія Польщі. Київ, 2008. 5. Дильонгова Г. Історія Польщі 1795-1990. – К., 2007. 6. Мандрик І.О. Проблеми відновлення державності Угорщини на першому етапі дуалізму (1867-1890). Ужгород, 1997 7. Applebaum A. (2012) Iron Curtain: The Crushing of Eastern Europe 1944-1956. 8. Kotkin S., Jan Tomasz Gross (2009) Uncivil Society: 1989 and the Implosion of the Communist Establishment 9. Glenny M. (1999) The Balkans: Nationalism, War and the Great Powers 1804 – 1999. 10. Green A. (2021)The Complete History of Central Europe: Covering Austria, Germany, Poland, Switzerland, and Much More. Kemp-Welch A. (2007) Poland Under Communism: A Cold War History
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота, семінарські заняття.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи (тести), усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1, (тест): РН– 1.2 - 8 балів/ 5 балів.* / 2 (тест): РН 1.4 – 10 балів/ 7 балів. 2. Реферат 1: РН 1.1 – 6 балів/ 3 бали / 2: РН 2.1 – 6 бали/ 3 бали. 3. Робота під час семінарських занять 1 ЗМ: РН 1.1, 1.3, 2.2, 2.3, 3.1 – 16 балів/10 балів / 2 ЗМ: РН 1.2, 1.4, 2.1, 2.4, 4.1 – 14 балів/8 балів. * максимальний бал/ пороговий бал. Підсумкове оцінювання у формі іспиту. Оцінюються такі результати навчання студента, як вміння встановлювати причинно-наслідковий характер окремих аспектів суспільно-культурного розвитку Центральної та Південно-Східної Європи, оцінити головні тенденції розвитку, динаміку та події в історії регіону.
Мова викладання
Українська