Нова та новітня історія народів Південно-Східної і Центральної Європи
Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Нова та новітня історія народів Південно-Східної і Центральної Європи
Код дисципліни
ОК 32
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати історіографічну та джерельну базу з історії народів Південно-Східної та Центральної Європи нової та новітньої доби
1.2 Знати основні етапи в історії народів Південно-Східної та Центральної Європи нової та новітньої доби
1.3 Знати історію суспільно-політичних та соціально-економічних процесів в межах Центральної та Південно-Східної Європи.
1.4 Знати головних дійових осіб їх роль і місце в подіях нової та новітньої доби в межах регіону.
2.1. Вміти визначати характерні ознаки у розвитку Центральноєвропейського регіону від середини XVII до початку ХXІ ст.
2.2. Вміти пояснити особливості розвитку Південно-Східного регіону від середини XVII до початку ХXІ ст.
2.3. Вміти систематизувати і узагальнювати потрібну інформацію щодо історії народів Південно-Східної та Центральної Європи від середини XVII до початку ХXІ ст.
2.4. Вміти застосовувати набуті знання для визначення суспільно-політичних процесів у країнах регіону
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Володіти знаннями з історії регіону давньої доби та середньовіччя;
2. Вміти застосовувати набуті знання для прогнозування суспільно-політичних процесів у межах регіону;
3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на визначення місця та ролі народів Південно-Східної Європи у світовому історичному процесі у нову та новітню добу, загальні закономірності та регіональну (субрегіональну специфіку) історичного розвитку; вивчення суспільно-політичних та соціально-економічних процесів в межах Південно-Східної та Центральної Європи та ролі й місця в ній видатних історичних постатей.
Рекомендована та необхідна література
1. Алексієвець Л. М. Новітня історія Польщі (1918-1939). – Київ Тернопіль, 2002.
2. Баран З., Кріль М. Історія Югославії. 1918–1990. Текст лекцій. – ьвів, 1997.
3. Вандич П. Ціна свободи. Історія Центрально-Східної Європи від середньовіччя до сьогодення. Київ, 2004.
4. Дейвіс Н. Боже ігрище: історія Польщі. Київ, 2008.
5. Дильонгова Г. Історія Польщі 1795-1990. – К., 2007.
6. Мандрик І.О. Проблеми відновлення державності Угорщини на першому етапі дуалізму (1867-1890). Ужгород, 1997
7. Applebaum A. (2012) Iron Curtain: The Crushing of Eastern Europe 1944-1956.
8. Kotkin S., Jan Tomasz Gross (2009) Uncivil Society: 1989 and the Implosion of the Communist Establishment
9. Glenny M. (1999) The Balkans: Nationalism, War and the Great Powers 1804 – 1999.
10. Green A. (2021)The Complete History of Central Europe: Covering Austria, Germany, Poland, Switzerland, and Much More.
Kemp-Welch A. (2007) Poland Under Communism: A Cold War History
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота, семінарські заняття.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи (тести), усне опитування, реферати) і підсумкове оцінювання (іспит).
Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів).
Семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота 1, (тест): РН– 1.2 - 8 балів/ 5 балів.* / 2 (тест): РН 1.4 – 10 балів/ 7 балів.
2. Реферат 1: РН 1.1 – 6 балів/ 3 бали / 2: РН 2.1 – 6 бали/ 3 бали.
3. Робота під час семінарських занять 1 ЗМ: РН 1.1, 1.3, 2.2, 2.3, 3.1 – 16 балів/10 балів / 2 ЗМ: РН 1.2, 1.4, 2.1, 2.4, 4.1 – 14 балів/8 балів.
* максимальний бал/ пороговий бал.
Підсумкове оцінювання у формі іспиту.
Оцінюються такі результати навчання студента, як вміння встановлювати причинно-наслідковий характер окремих аспектів суспільно-культурного розвитку Центральної та Південно-Східної Європи, оцінити головні тенденції розвитку, динаміку та події в історії регіону.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ірина
Володимирівна
Малацай
Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет
Історичний факультет
Андрій
Олегович
Руккас
Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет
Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет