Маркетинг інформаційних продуктів та послуг
Освітня програма: Архівістика та управління документацією
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Маркетинг інформаційних продуктів та послуг
Код дисципліни
ВБ.2.7.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
Знати основні етапи зародження та розвитку маркетингу інформаційних продуктів та послуг, особливостей в архівній сфері
Знати теоретичні, методологічні та нормативно-правові засади процесу формування маркетингу інформаційних продуктів та послуг, його специфіки в архівній сфері, предметне поле і понятійнотермінологічний апарат наукової і навчальної і дисципліни.
Знати принципи класифікації інформаційних продуктів з урахуванням особливостей архівної сфери.
Вміти створювати інформаційні продукти, здійснювати їх облік, анотування та зберігання у різних видах архівних документів, надавати інформаційні послуги
Вміти порівнювати зміст різних видів інформаційних продуктів, доступних через сервіси архівних послуг.
Вміти створювати на основі здобутих знань і опрацьованих інформаційних продуктів наукові реферати, доповіді, статті, довідки, Інтернет-презентації
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
а) знати основні етапи формування нормативно-правової бази і наукових
архівного маркетингу як основи створення інформаційних продуктів та послуг,
мати сучасне уявлення про їх значення в навчальному процесі та майбутній
практичній діяльності;
б) вміти вести пошук і реферування джерел та літератури з маркетингу
інформаційних продуктів і послуг з орієнтацією на специфіку архівної,
документної та управлінської сфери;
в) володіти навчальним інструментарієм дисципліни: "архівна справа",
"архівна система", "система архівних установ", "структура архівних послуг",
"інформаційний продукт", "сервіс послуг", а також навичками роботи
комп'ютерними пристроями і технологіями надання інформаційних послуг.
Зміст навчальної дисципліни
Вивчення провідних тенденцій вироблення та функціонування наукових і нормативно-правових засад маркетингу інформаційних продуктів та сервісів
інформаційних послуг з урахуванням глобалізаційних та інтеграційних процесів у сучасному світі, умов окупаційно-геноцидної війни Росії проти України,
специфіки архівної галузі, розвитку електронної архівістики, цифровізації інформаційних ресурсів архівів, функціонування єдиної довідковоінформаційної системи архівних сервісів. Формування знань і практичних умінь щодо створення інформаційних продуктів і надання послуг. Осмислення зростання управлінської складової маркетингу інформаційних продуктів та інформаційних послуг, його зв'язок з архівним та інформаційним менеджментом.
Сутність Інтернет-маркетингу, його поняття, категорії та інструментарій.
Роль інтернет-маркетингу у формуванні знань, умінь і навичок створення сайтів
архівних установ, аналізу їх структури; дослідження базових принципів роботи
пошукових систем, оnline у соціальних мережах; управління застосуванням
маркетингових і рекламних Google.
Рекомендована та необхідна література
Коломієць Г., Маньковський А. Інформаційна продукція: ринок, маркетинг,
підготовка кадрів . К.: Либідь, 2011. 274 с.
Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг: Навчальний посібник. / Н.В Куденко. – К.:
КНЕУ, 2005. 152 с.
Новітній маркетинг: навч. посіб./ Є. В. Савєльєв, С. І. Чеботар, Д. А. Штефанович та
ін.; за ред. Є.В. Савєльєва. – К.: Знання, 2008. 420с.
Оксанич А. П. Інформаційні системи і технології маркетингу / А.П. Оксанич, В.Р.
Петренко, О.П. Костенко – К.: Професіонал, 2008. 320 с.Палеха Ю.І., Палеха О.Ю. Маркетинг інформаційних продуктів і послуг: Навч.
посіб. – К.: Видавництво Ліра-К, 2017. 478 с.
Палеха Ю.І. Інформаційний бізнес: підручник / Ю.І. Палеха, Ю.І. Горбань. – К.:
Вид-во Ліра-К, 2015. 492 с
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції,семінари, самостійна робота, контрольна робота
Методи та критерії оцінювання
Зміст курсу поділений на 2 змістовних модулі: 1) Теоретико-методологічні, історичні та
нормативно-правові засади інформаційного маркетингу; 2) Особливості маркетингу
інформаційних продуктів та послуг в архівній сфері.
Кожний модуль включає в себе лекції, семінарські та практичні заняття, самостійну
роботу та творчі завдання студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня
засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1
(ЗМ1) входять теми 1 – 5, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 6 –10.
Оцінка успішності знань студентів здійснюється під час семестрового оцінювання
(контрольна робота, бліц-опитування, індивідуальні завдання) та підсумкового оцінювання
(підсумкова контрольна робота (іспит)).
Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання максимум 60 балів;
підсумкове оцінювання (іспит) – максимум 40 балів).
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни