Дистантні інформаційні сервіси

Освітня програма: Архівістика та управління документацією

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Дистантні інформаційні сервіси
Код дисципліни
ВК.2.10
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати джерельну базу, понятійно-термінологічний апарат та історіографію навчальної дисципліни 1.2 Знати основні поняття та принципи функціонування дистантних інформаційних сервісів 1.3 Знати сутність, засоби та методи використання інформаційних сервісів 2.1 Вміти вільно орієнтуватися в професійних сервісах інформаційних установ 2.2 Вміти застосовувати дистантні сервіси в практичній діяльності, приймати обґрунтовані управлінські й технологічні рішення 2.3 Вміти аналізувати інформаційний потенціал установи щодо дистантного обслуговування
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи теорії і методики архівознавства, документознавства, організацію архівної та бібліотечної справи, діловодства в Україні. 2. Вміти здійснювати класифікацію документів, документування управлінської діяльності. 3. Володіти навичками роботи з онлайновими інформаційно-пошуковими системами.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення студентів з предметом, джерельною базою та історіографію дисципліни, понятійно-термінологічним апаратом, основними етапами становлення та розвитку міжнародних та вітчизняних інформаційних сервісів, методологічними засадами та правилами створення та функціонування дистантних інформаційних сервісів, засобами та методами використання онлайнових інформаційних комунікацій в архівній справі та інформаційно-документаційній діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Бережна К. Інформаційний сервіс публічних бібліотек України: напрями розгортання в комунікаційному просторі // Вісник Книжкової палати. 2016. No 11. С. 9-12. 2. Божук Л. Інформаційні ресурси і сервіси Інтернет в роботі державних архівів України // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Історія. 2016. Вип. 3. С. 14-18. 3. Бондаренко В. Інноваційні технології як фактор розвитку сучасних інформаційних комунікацій інформаційно-аналітичного обслуговування дистантних користувачів бібліотеки // Наукові праці Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського. 2011. Вип. 32. С. 207-221. 4. Бондаренко В., Гранчак Т. Бібліотечний мобільний сервіс як основа функціонування бібліотеки 4. 0 // Бібліотечний вісник. 2021. No 2. С. 17-19.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 1.1, 1.2 - 10 балів / 6 балів*. 2. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 2): РН 2.3, 2.4 – 10 балів / 6 балів. 3. Реферат ЗМ 1: РН 1.2. - 10 балів / 6 бали. 4. Реферат ЗМ 2: РН 2.2. - 10 балів/ 6 бали. 5. Контрольна робота з тем ЗМ1 : РН 1.1, 1.2. — 10 балів / 6 балів. 6. Контрольна робота з тем ЗМ2 : РН 1.3. — 10 балів / 6 балів. 7. Іспит РН. 1.2, 1.3, 2.3 - 40 балів / 24 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра архівознавства та спеціальних галузей історичної науки
Історичний факультет