Історія моди ХХ - початку ХХІ ст. у соціально-культурному контексті

Освітня програма: Історія України та культурна антропологія (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія моди ХХ - початку ХХІ ст. у соціально-культурному контексті
Код дисципліни
ВК
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати історію моди ХХ – початку ХХІ ст. як складову соціокультурного розвитку суспільства, роль моди в суспільних та соціальних трансформація та тенденціях. Знати найважливіші факти розвитку моди ХХ – початку ХХІ ст. Вміти формулювати власну точку зору на роль вивчення моди та її впливу на соціокультурні процеси, а також як відображення цих процесів, визначати модні тенденції та впливи різних культурних традицій на розвиток моди. Знати специфіку історикокультурного розвитку України ХХ – початку ХХІ ст. Орієнтується в різноманітті культурних впливів в умовах глобалізації. Вміти використовувати сучасні технології у вивченні історії моди ХХ- початку ХХІ ст., провести аналізінтерпретацію модних напрямків та тенденцій, створювати «культурно-модні бренди» та презентувати їх для цільової аудиторії, формувати відео-, аудіо- та текстові розробки задля зацікавлення широкої аудиторії окресленою тематикою.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні тенденції історико-культурного розвитку ХХ – початку ХХІ ст. Вміти самостійно поглиблювати свої знання шляхом пошуку й опрацювання нової інформації з використанням сучасних технічних засобів; орієнтуватися в тенденціях історико-культурного розвитку ХХ – початку ХХІ ст.
Зміст навчальної дисципліни
У всі часи мода була примхою привілейованих класів. Вже на порозі ХХ ст. мода (в різних сферах) виходить на широкий загал, стає своєрідним політичним, соціальним, культурним, національним маніфестом. Карколомні події ХХ ст. (війни, революції) суттєво вплинули на модні тенденції, що знайшло своє відображення в одязі, дизайні, інтер’єрі, та навіть звичних нам повсякденних речах. Наприклад, 1960-ті рр. – це час появи багатьох субкультур, насамперед молодіжних, що також відображало серйозні суспільні та соціальні зміни. Актуальності набувають синтетичні матеріали, що особливо вже помітно в 1970-х рр. Лозунгом 1990-х рр. став вислів «Будь самим собою». Моду цього десятиліття диктували зірки шоу-бізнесу та супер-моделі. Чимало трендів «нульових» були породжені глобалізацією, зростанням «швидкої моди» та впливом знаменитостей як «ікон стилю». Мета дисципліни – поглибити та систематизувати знання студентів з історії моди ХХ – початку ХХІ ст. крізь призму соціокультурних змін, акцентувати увагу на знакових соціокультурних подіях, фактах та процесах, що знайшли своє відображення в модних тенденціях різних років, і навпаки – коли мода впливали на соціокультурні зміни.
Рекомендована та необхідна література
Колосніченко, М. В.; Чупріна, Н. В. Ретроспективність як проектна практика формування актуальних образів у системі моди ХХІ століття, 2019. URL:https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/42/simple- search?filterquery=%D0%A7%D1%83%D0%BF%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%B0% 2C+%D0%9D.+%D0%92.&filtername=author&filtertype=equals Тканко З. Burda, гіпі, стиляги: радянська мода в Україні // Локальна історія, 2021, 8 квітня. URL: https://localhistory.org.ua/texts/statti/burda-gipi-stiliagi-radianskamoda-v-ukrayini/ Тканко З. Концептуалізм у сучасній моді: теорія і практика проектування // Вісник Львівської національної академії мистецтв. 2012. Вип. 23. С. 26-36. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vlnam_2012_23_6 Тканко З. Мода в Україні ХХ століття: монографія. - Львів: Артос, 2015. 236 с. Чупріна Н.В. Етнодизайн та його реалізація в сучасному проектуванні костюма та індустрії моди // Технології та дизайн. 2016. №3. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/td_2016_3_13
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі) - формувати здатність та вміння практично застосовувати теоретичні знання шляхом створення конкурентоспроможного «культурного продукту» для широкого загалу; застосовувати набуті знання для популяризації історії моди як важливої складової соціокультурного розвитку ХХ – початку ХХІ ст.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Письмова доповідь. Кейс-завдання. Підсумкова контрольна робота. Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – залік. Обов’язковою умовою для отримання заліку є написання студентом/кою підсумкової контрольної роботи і виконання творчого завдання (кейсзавдання). Студент/ка, які не набрали 60 балів за результатами семестрового оцінювання, не склали залік і у відомість проставляється оцінка «не зараховано». Для складання заліку під час перескладання, яке призначається відповідно до затвердженого деканатом графіку, студент/ка має відпрацювати викладачу/ці ті види семестрового оцінювання, на яких не набрали мінімальної кількості балів (контрольна робота, експрес-опитування, кейс-завдання). У разі якщо студент/ка не склали залік під час перескладання викладачу/ці, відбувається перескладання комісії. Для перескладання на комісії студенту/ці пропонується перелік запитань та завдань, які мають перевірити всі результати навчання за даною дисципліною.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни