Династія Габсбургів в історії України
Освітня програма: Історія України та культурна антропологія (з поглибленим вивченням іноземних мов)
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Династія Габсбургів в історії України
Код дисципліни
ВК
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати історіографічну та джерельну базу проблеми, тенденції в досліджені теми.
Знати періоди історії європейських народів, відносно правління того чи іншого монарха династії Габсбургів.
Знати закономірності та специфіку історичного розвитку територій підвладних династії Габсбургів.
Знати основні риси матеріальної та духовної культури народів, що перебували під владою представників Габсбургів.
Вміти оцінювати тенденції історичного розвитку народів під владою Габсбургів крізь призму особистісного підходу.
Вміти працювати з комплексом наративних, документальних і візуальних джерел.
Вміти аналізувати фактологічний матеріал.
Вміти вести самостійні дослідження в межах дисципліни аргументовано вести дискусію з проблемних питань, що вивчаються в межах курсу.
Самостійно робити висновки щодо розвитку європейських народів та наслідків у результаті правління династії Габсбургів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти навичками джерельної критики, історичного аналізу, причинно-наслідкових зав’язків.
Вміти аналізувати фактологічний матеріал, виявити вміння робити його порівняння та аналіз.
Володіти знаннями з історії соціально-економічних політичних та економічних країн Центральної, Східної та Південно-Східної Європи.
Зміст навчальної дисципліни
Пропонований навчальний курс є однією з професійноорієнтованих дисциплін для студентів спеціальності “032 Історія та археологія” Територіально він охоплює народи, які населяли сучасну територію України. Хронологічно історичні події, які в ньому розглядаються, обмежені XVI ст. і початком ХХ ст. Нижня межа обумовлена розширенням територіальних володінь династії Габсбургів, верхня – відсторонення представників дому Габсбургів від влади, що було зумовлено суспільно-політичними змінами в Європі. Зміст курсу спрямований на отримання студентами всебічного розуміння особливостей соціальноекономічного, культурно-національного та політичного розвитку народів, що населяли терени сучасної країни, а також Центральної та Східної Європи, які, в більшості, знаходилися під владою представників дому Габсбургів.
Мета – опанування студентами знань щодо місця та ролі династії Габсбургів у політичний, соціально-економічний, культурний та інших площинках історичного розвитку українського народу від XVI до початку ХХ ст., усвідомлення ролі особистості в історії, розширення знань студентів про історію народів, що перебували під владою Габсбургів.
Рекомендована та необхідна література
Австрійські, Австро-Угорські і Галицькі конституції (кінець ХVIII-XIX ст.ст.): пер. з нім. і пол. мов / Р.Петрів. Івано-Франківськ, 2005.
Варварцев М.М. Габсбурги Енциклопедія історії України / редкол.: В. А. Смолій та ін. ; Інститут історії України НАН України. – К., 2004. - Т. 2
Габсбурзька монархія. 1809–1918. Історія Австрійської імперії та Австро-Угорщини / А. Тейлор [пер. з англ. А. Портнов, С. Савченко].– Львів, 2002.
Історія Австрії / Еріх Цьольнер [пер. з нім. А. Онишко та ін.]. – Львів, 2001.
Тімоті Снайдер. Червоний князь. Пер. З анг. П. Грицака – К., 2011
Терещенко Ю. І., Осташко Т. С. Український патріот з династії Габсбургів. К., 1999.
Франко І. Півстоліття: Нарис історії Австрії від р. 1840 до 1890. // «Народ», 1891, № 7, 9.
Robert A. Kann (1980) A History of the Habsburg Empire, 1526-1918
Martyn Rady (2020) The Habsburgs: To Rule the World
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): виробити у студентів вміння аналізувати й узагальнювати історичний матеріал, оцінювати найважливіші події та явища в історії європейських народів в складі імперії Габсбурзької через призму особистісного фактору; виробити вміння знаходити, критично аналізувати, систематизувати і узагальнювати потрібну інформацію щодо історичного розвитку європейських народів.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Контрольна робота 1 (тест). Контрольна робота 2 (тест). Робота під час семінарських занять. Індивідуальне завдання. Форма оцінювання – іспит; оцінюються такі результати навчання студента: вміння аналізувати джерела та історіографію, узагальнювати історичний матеріал, оцінювати вплив правління династії на соціальний, економічний, культурний процеси в розвитку народів Центральної та Південно-Східної Європи. Форма проведення іспиту – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним – 24 бали. Необхідна умова допуску до іспиту: студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до іспиту 36 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Ірина
Володимирівна
Малацай
Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет