Історія в мас-медіа

Освітня програма: Історія України та культурна антропологія (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія в мас-медіа
Код дисципліни
ВК
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат, джерела та літературу до курсу, періодизацію; особливості функціонування медіа з моменту появи до початку ХХІ ст. Знати способи інтерпретації історичних подій в медіа на різних історичних етапах Знати про вплив різноманітних факторів на форми і способи поширення історичних фактів в медіа Вміти розкрити особливості відображення історичного контенту в різних медіа Вміти пояснити роль особистості автора / журналіста / консультанта / коментатора в подачі історичного матеріалу в медіа Вміти оцінювати подану в медіа історичну інформацію з точки зору правдивості чи фальшивості / маніпулятивності і наслідки поширення відповідної інформації для широкого загалу Вміти застосовувати набуті знання на практиці (в професійній діяльності, при роботі з медіаконтентом)
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні чинники і головні етапи процесів формування медіа від часу появи перших медіа до сучасності. Вміти аналізувати способи подачі історичних подій в медіа в різні історичні періоди. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків відображення історичних подій в мас-медіа.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з термінологічно-понятійним апаратом, пов’язаним з медіа, літературою з історії появи та розвитку медіа. Розгляд та аналіз процесів формування і становлення різних типів медіа, зростання їх популярності серед споживачів. Опанування основних методів та прийомів поширення інформації та приваблення уваги до конкретних медіапроектів. Прослідкування процесу еволюції способів подачі історичного контексту в медіа. Усвідомлення важливого фактору професійного рівня автора / журналіста / консультанта / коментатора історичного контенту. З’ясування ролі та місця новітніх засобів комунікацій в поширенні історичних знань. Наголошення на перспективах популяризації історичних знань через віртуалізацію історії. Мета дисципліни – забезпечити отримання студентами сучасного рівня знань з головних аспектів, які стосуються відображення історії в різних видах мас-медіа, сформувати основу для системного бачення закономірностей, особливостей та новацій в формах та способах поширення історичних знань через медіа-контент в минулому і сьогодні.
Рекомендована та необхідна література
Брехуненко В. Війна за свідомість. Російські міфи про Україну та її минуле. – К., 2017. Галлін Д., Манчіні П. Сучасні медіасистеми: три моделі відносин ЗМІ та політики. – К., 2008. Історія української преси. – К., 1999. Історія української журналістики XIX століття. – К., 2003. Лал Дж. Мас-медіа, комунікація, культура. Глобальний підхід. – К., 2002. Луман Ніклас. Реальність мас-медіа. – К., 2010. Мас-медіа України на зламі епох: реалії та перспективи розвитку. – Старобільськ, 2018. Патрикаракос Д. Війна у 140 знаках. Як соціальні медіа змінюють конфлікти у ХХІ столітті. – К., 2019. Ревізія історії. Російська історична пропаганда та Україна. – К., 2019. Різун В. Теорія масової комунікації. – К., 2008.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): формування цілісної системи знань про роль медіа-джерел в житті суспільства та в поширенні інформації історичного характеру. У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти елементи науково-дослідної роботи, знати основні етапи формування медіа-простору, вміти аналізувати джерельну та історіографічну інформацію, політичну, соціально-економічну та культурну історію за відображенням в медіа, виокремлювати дискусійні й невирішені проблеми, оперувати термінологією, що має відношення до історії медіа та до відображення історії в мас-медіа.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Оцінювання роботи під час семінарських занять. Контрольна робота з тем (есе). Підсумкова контрольна робота. Підсумкове оцінювання: залік. Максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом – 40 балів за 100бальною шкалою; форма проведення – письмові завдання у вигляді двох теоретичних питань; мінімальний пороговий рівень оцінки, за якої залік вважається складеним – для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за залік не може бути меншою 20 балів (рекомендований мінімум). Студент не допускається до залік, якщо під час семестру набрав менше, ніж 36 балів (рекомендований мінімум).
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни