Психологія вищої школи

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: В’єтнамська мова і література»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ННД.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 12. Дотримуватися правил академічної доброчесності. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 27. Використовувати спеціалізовані психологічні знання в організації основних видів діяльності у вищому навчальному закладі, застосовувати психологічні методи оптимізації навчально-виховного процесу.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
успішне опанування курсів «Загальна психологія», «Педагогічна психологія», «Вікова психологія»; знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; володіння вміннями і навичками аналізу наукової літератури, підготовки есе, презентацій, ведення дискусії.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Психологія вищої школи» належить до переліку обов’язкових освітніх компонентів ОНП. Її предметом є психологічні основи навчально-виховного процесу та педагогічної взаємодії у ЗВО, психологічні механізмів становлення особистості професіонала. У змісті курсу розкриваються теоретико-методологічні основи психології вищої школи, її поняттєво-категоріальний апарат, особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності, адаптація до навчання у ЗВО; особливості розвитку студентської групи, психологічні аспекти діяльності викладача ЗВО та основи розвитку його професіоналізму; психологічні закономірності педагогічної взаємодії між викладачем і студентом.
Рекомендована та необхідна література
1. Виноградова В.Є., Юрченко В.І. (2020). Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: навч. посіб. 2-е вид. Київ: Видавництво Ліра-К. 296 с. 2. Гуляс І.А. (2018). Методика викладання психології : навчальний посібник. Київ : Вид-во Людмила. 403 с. 3. Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П. (2010). Психологія вищої школи (курс лекцій): навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 2010. 144 с. URL: https://app.box.com/s/bq068hzrz6sjynbrvail6bsgwsnsyr7r 4. Золотарьова І. М. (2017). Конспект лекцій з дисципліни «Психологія і педагогіка вищої школи» (для магістрів денної форми навчання усіх спеціальностей); Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. –Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. 36 с. 7. Психологія вищої школи : підручник / О. І. Власова, В. А. Семиченко, С. Ю. Пащенко, Я. Г. Невідома. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2015. 405 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.3), що складає 30% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.4); (комунікація 3.1); (автономність та відповідальність 4.1), що складає 70% загальної оцінки.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни