Новітня історія країн Західної Європи та Північної Америки

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Новітня історія країн Західної Європи та Північної Америки
Код дисципліни
ОК 17
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
11
Результати навчання
Знати основні етапи, особливості та зміст політичного, соціально-економічного, культурного життя США і Великої Британії (1918 – 1945 рр.); причини виникнення німецького питання після першої світової війни, виникнення та прихід до влади націонал-соціалізму в Німеччині; ключові особливості та складові політичного, соціально-економічного, духовного життя Італії, Іспанії та Франції в міжвоєнний період; причини, основні етапи ІІ світової війни та визначальні моменти історії провідних країн Заходу в 1939 -1945 рр.; основні етапи, особливості та зміст політичного, соціально-економічного, культурного життя США в 1945 – початку 2020-х рр.; причини виникнення німецького питання після другої світової війни, його еволюцію та ключові етапи соціально-економічного й політичного розвитку Німеччини в 1945 – початку 2020-х рр.; ключові особливості та складові політичного, соціально-економічного, духовного життя Італії, Іспанії та Франції в 1945 – початку 2020-х рр.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні події, дійових осіб, факти історії країн Західної Європи і Північної Америки до 1918 року. 2. Вміти визначити характерні риси, властиві для суспільного ладу, державного устрою й економічно-господарського комплексу країн Західної Європи та Північної Америки. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з історіографією й науковими результатами дослідження історії провідних країн Західної Європи і Північної Америки. Розкриття обставин формування національної історії зазначених країн у період від 1918 р. до сучасності. Визначення причин, суб’єктів, історичних діячів, які сприяли розвитку новітньої історії країн Західної Європи та Північної Америки. З’ясування місця країн Західної Європи та Північної Америки у всесвітньо-історичному процесі. Висвітлення ролі спільних і відмінних тенденцій у розвитку новітньої історії країн Західної Європи та Північної Америки.
Рекомендована та необхідна література
1. Арон Р. Мир і війна між націями. – К., 2000. 2. Бжезінський З. Велика Шахівниця. — Івано-Франківськ, 2000. 3. Гантінгтон С. Протистояння цивілізацій та зміна світового порядку. – Львів, 2006. 4. Дем’яненко Б.Л. Три моделі тоталітаризму: порівняльний аналіз фашизму, більшовизму та націонал-соціалізму. – К., 2000. 5. Дюрозель Ж.-Б. Історія дипломатії від 1919 року до наших днів. – Київ : Основи, 2005. 6. Новітня історія країн Західної Європи та Північної Америки (1918 - 1945 рр.). За ред. М.Швагуляка. — Львів, 2008. 7. Новітня історія країн Західної Європи та Північної Америки (1945 р. — початок ХХІ ст.). За ред. М.Швагуляка. — Львів, 2011. 8. Тіндалл Дж., Шай Д. Історія США. – К., 2013. 9. Addison, Paul (2005). Churchill: The Unexpected Hero. Oxford: Oxford University Press. 10. Beevor, Antony (2006). The Battle for Spain: The Spanish Civil War 1936–1939. Penguin. 11. Bosworth, R.J.B. (2006). Mussolini's Italy: Life Under the Dictatorship 1915–1945. London, Allen Lane.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів в кожному з двох семестрів вивчення здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (2 контрольні роботи, усне опитування, 2 реферати) і підсумкове оцінювання (екзамен). Загальна сума балів по кожній з обох частин курсу – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1: 10 балів/6 балів / Контрольна робота 2: 10 балів/6 балів *. 2. Есе 1: 8 балів/5 балів / Есе 2: 8 балів/5 балів. 3. Усне опитування з теми ЗМ1: 12 балів/7 балів / ЗМ2: 12 балів/7 балів * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – екзамен: - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів; - форма проведення екзамену – письмова, види завдань – загальні теоретичні завдання, які потребують розгорнутих відповідей.
Мова викладання
Українська