Роль особи в історії

Освітня програма: Етнологія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Роль особи в історії
Код дисципліни
ВК 3.8
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні теорії та тенденції у підходах до вивчення особи в науковій літературі та публіцистиці Знати основні джерела та наукові дослідження життя та діяльності конкретної історичної особи Знати основні факти та етапи з біографії запропонованих до вивчення історичних діячів Вміти науково оцінювати роль суб’єктивних та об’єктивних чинників в історичному процесі, подіях і явищах в яких діє конкретна історична особа; Вміти показувати вплив особи на хід історичних процесів, виділяти й критично оцінювати наслідки такої діяльності для світової історії та культури. Вміти аналізувати роль особистості в світовій історії, виокремлювати сутності, значення і специфіку діяльності видатних історичних осіб. Аргументовано пояснювати взаємозв’язок та взаємовпливи суспільства, особи та природно-кліматичних умов.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати найважливіші факти, події та процеси з історії людства Вміти визначати характерні риси, які властиві для суспільного ладу, державного устрою й економічно-господарського комплексу держав різних епох Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна формує у студентів вміння системно й історично аналізувати основні документи та джерела з діяльності конкретної історичної особи. Студент здобуває навички об’єктивного бачення місця та ролі історичної особи в подіях та процесах розвитку цивілізації. Дисципліна сприяє формуванню у студентів навичок комплексного підходу при дослідженні процесу становлення історичної особи, закріплює знання про тісний взаємозв’язок та взаємовплив суспільства, особи та природно-кліматичних умов. На прикладі життя та діяльності конкретних історичних діячів показується значення історичних знань у їхньому становленні. Дисципліна сприяє усталенню у студентів принципів загально- гуманістичного підходу до вивчення історичного розвитку людства. Мета дисципліни – формування у студентів системних уявлень про роль особи людини в історичному процесі та її вплив на хід цивілізаційного розвитку людства.
Рекомендована та необхідна література
Джонсон Б. Фактор Черчилля. Як одна людина змінила історію. Київ, 2019. Верстюк В. Ф. Українська Центральна Рада. Київ, 1997. Литвин С. Х. Суд історії: Симон Петлюра і петлюріана. Київ, 2001. Папакін Г. Павло Скоропадський: патріот, державотворець, людина. Історико-архівні нариси. Київ, 2003. Смолій В. А., Степанков В.С. Богдан Хмельницький. Київ, 2003. Arrian. Alexander the Great: The Anabasis and the Indica. Oxford University Press, 2013. Churchill R. S. Winston S. Churchill. London, 1991. V. 1-2. McPhee P. Robespierre: A Revolutionary Life. New Haven, Connecticut: Yale University Press, 2012. Weidhorn M. Sword and Pen. A Survey of the Writings of Winston Churchill. Albuquerque, 1974. Williamson M. L.The Life of George Washington. Christian Liberty Press, 2012.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): розвиток практичних здібностей студентів щодо вміння аналізувати роль особи в історії в контексті усього історичного розвитку, визначати характерні особливості цієї ролі, знання основних персоналій, подій та процесів, зв’язків давнини з сучасністю.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Контрольна робота з тем. Самостійна робота (реферати). Оцінювання роботи під час семінарських занять. Підсумкове контрольне опитування (залік). Максимальний бал бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – залік; максимальна кількість балів – 20; Оцінюються результати навчання: вміння аргументовано, неупереджено науково оцінювати роль суб’єктивних та об’єктивних чинників в історичному процесі, подіях і явищах, в яких діє конкретна історична особа; розкрити вплив особи на хід історичних процесів. Форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; мінімальний рівень оцінки – 12 балів. Необхідна умова допуску до заліку, якщо студент набрав менше ніж 40 балів.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії стародавнього світу та середніх віків
Історичний факультет