Методика викладання історії у закладах вищої освіти для студентів

Освітня програма: Етнологія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Методика викладання історії у закладах вищої освіти для студентів
Код дисципліни
ОК 05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат методики викладання історії, основні види аудиторних занять, форми й методи позааудиторної роботи, критерії оцінювання пізнавальної діяльності студента. Вміти реалізувати на практиці особливості кредитно-модульної системи навчання, проводити семінарське семінар заняття для студентів закладу вищої освіти, організувати самостійну роботу студентів ЗВО, організувати та проводити індивідуальні та групові консультації, оцінювати складові компоненти структури та методологічних прийомів лекційного заняття, застосувати набутті знання для підготовки й проведення самостійної лекції для студентської аудиторії, проводити професіограму викладача історії, оперувати прийомами, методами й методологією забезпечення навчального процесу ЗВО.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: спеціальну історичну термінологію, категоріально-понятійний апарат, різноманітну гаму думок та поглядів, що існують в сучасній методиці викладання історії. Вміти: реалізувати на практиці моделі проведення аудиторних та позааудиторних навчальних заходів. Володіти: прийомами й методами забезпечення реалізації навчального процесу закладу вищої освіти, згідно нормативних документів.
Зміст навчальної дисципліни
Поглиблення, конкретизація змісту основних понять, ідей та закономірностей методики викладання історії, методів наукового аналізу; формування професійного мислення викладача історії; створити цілісне уявлення про різноманітні форми, методи та методики викладання історії. Розглядаються основні поняття, принципи, закономірності методики викладання історії як науки; процес педагогічної взаємодії між викладачем та студентами, основні етапи розвитку теорії і практики навчання історії; зв'язки між сучасними підходами до вирішення найактуальніших проблем теорії та практики навчання історії й передовими методичними системами минулого; взаємозв'язки між основними компонентами процесу навчання історії, які змінюються під впливом зовнішнього середовища; формування у студентів магістратури потреби у постійному вдосконаленні своєї методичної майстерності та стійкого інтересу до вивчення новітніх досягнень методичної науки і передової педагогічної практики.
Рекомендована та необхідна література
Закон України «Про вищу освіту» (Із змінами та доповненнями за 2017 р.) //Відомості Верховної Ради. 2017. № 2. Ст. 25; № 7-8. Ст. 50; № 11. Ст. 104; № 17. Ст. 206; № 33. Ст.360; № 38-39. Ст. 380.; Вітвицька С.С. Основи педагогіки вищої школи. К., 2006. 384 с.; Гончарова Н.О. Методика викладання історії у вищій школі: Навчальний посібник. Харків., 2009. 328 с.; Гладуш В., Лисенко Г. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник. Д., 2014. 416 с.; Кузьмінський А. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник. К., 2005. 486 с.; Нагаєв В. Методика викладання у вищій школі: навчальний посібник. К., 2007. 232 с.; Ортинський В. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник. К., 2009. 472 с.; Педагогіка вищої школи. К., 2005. 399 с.; Туркот Т. Педагогіка вищої школи: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. К., 2011. 628 с.; Шляхтун П. П. Методика викладання соціально-гуманітарних дисциплін: Навчальний посібник. К., 2011. 224 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Формування системи знань про методику викладання історії у закладах вищої освіти. У результаті вивчення дисципліни студент повинен засвоїти прийоми й методи викладацької майстерності; створити цілісне уявлення про різноманітні форми, методи й методики викладання історії, вміти орієнтуватися у методичному середовищі історичної науки, бути здатними брати участь у діалозі з питань методики викладання історичних дисциплін.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Контрольна робота з тем, усна рецензія, презентація тем, оцінювання роботи під час семінарських занять. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. підсумкове оцінювання: - форма оцінювання - іспит; - максимальна кількість балів, які може отримати студент - 40; - оцінюються такі результати навчання студента: вміння проводити професіограму викладача історії, вміння оперувати прийомами, методами й методологією забезпечення навчального процесу закладу вищої освіти; - форма проведення екзамену - письмова, види завдань - завдання, які потребують розгорнутих відповідей; - мінімальний пороговий рівень іспитовоїї оцінки, за якої іспит вважається складеним - 24 бали. Необхідна умова допуску до іспиту, студент не допускається до екзамену, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до іспиту 36 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Анатолій Петрович Коцур
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет