Нерівності в сучасних суспільствах: теорія і практика досліджень

Освітня програма: Прикладна соціологія

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Нерівності в сучасних суспільствах: теорія і практика досліджень
Код дисципліни
OK4
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
7
Результати навчання
1.1. Знати сучасні теоретико-методологічні підходи до дослідження та інтерпретації соціальних нерівностей 2.1. Вміти обґрунтовувати вибір дослідницької методології, розробляти програму дослідження соціальних нерівностей 2.2.. Вміти здійснювати діагностику та інтерпретацію соціальних проблем, пов’язаних з нерівностями 3.1. Демонструвати вміння працювати в дослідницькій команді, аргументовано розробляти та представляти результати командної роботи 4.1. Демонструвати вміння самостійного аналізу проблем соціальних нерівностей, розробки технологій регулювання нерівностей на підставі теоретичного та методологічного знання
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основи теорії соціальної структури і стратифікації; Вміти працювати з соціологічними даними, здійснювати їх математико-статистичний аналіз; Володіти навичками роботи з англомовною науковою літературою.
Зміст навчальної дисципліни
Вступ до дисципліни. Виклики комплексних нерівностей для теорії та методології дослідження Система сучасних теорій та методологій дослідження нерівностей Нерівності бідності та багатства, умов та якості життя: багатокритеріальні та кроссекційні методології Нерівності життєвих шансів: класові методології Нерівності ресурсів і можливостей в українському суспільстві: гендерний, віковий, поселенський виміри, вимір за статусом здоров’я
Рекомендована та необхідна література
1. Малиш Л. Принципи та правила вимірювання структурних нерівностей у соціології. – Київ : НаУКМА, 2019. – 370 с. 2. Методика розрахунку показників соціальних виключень та стану бідності за умовами життя, затверджена наказом Державної служби статистики України від 29.12.2017 №340/ - https://ukrstat.org/uk/metod_polog/metod_doc/2017/340/340_2017.htm 3. Райт, Е. О. (Ред.). Підходи до класового аналізу \ Переклад з англ. О. Симончук. -Київ: Інститут соціології НАН України, 2019. – 287 с. 4. Симончук, О. Соціальні класи в сучасних суспільствах: евристичний потенціал класового аналізу. Київ: Інститут соціології НАН України, 2018. – 416 c. 5. Соціальні нерівності: сприйняття українським суспільством (Заключний звіт) \ Бакіров В., Куценко О., Сокурянська Л. (ред.). – Харків: Соціологічна асоціація України, 2018. – с. 3-5, 14-16.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції. Лабораторні заняття. Самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Усні виступи, участь у дискусії - 10/6 Аналітична записка з аналізу емпіричних даних - 10/6 Індивідуальні практичні завдання - 15/9 Командний дослідницький проєкт - 20/14 Презентація дослідницького проєкту, його захист - 5/1 Іспит - 40/24
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальних структур та соціальних відносин
Факультет соціології