ІСТОРИЧНІ МІСТА УКРАЇНИ І СВІТУ В СУЧАСНІЙ ТУРИСТИЧНІЙ ПРАКТИЦІ

Освітня програма: Історичне туризмознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
ІСТОРИЧНІ МІСТА УКРАЇНИ І СВІТУ В СУЧАСНІЙ ТУРИСТИЧНІЙ ПРАКТИЦІ
Код дисципліни
ВК 1.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1. Знати категоріальний апарат історії виникнення та трансформації історичних міст. 1.2 Знати основні шляхи та способи формування історичних міст України та світу. 1.3 Знати світовий досвід використання історичних міст для розвитку туризму. 2.1 Вміти визначати методи збереження та оптимізації менеджменту в сфері управління ресурсами культурної спадщини при розробці програм з розвитку історичних міст. 2.2 Вміти проводити аналіз проблем, пов’язаних із збереженням історичних міст на сучасному етапі. 3.1 Володіти навичками комунікації та міжкультурного спілкування в туристичному середовищі. 4.1 Самостійно розробляти туристичні маршрути по історичним містам України з урахуванням стану збереженості історичних пам’яток.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні етапи всесвітньої та української історії та культури, історію української та зарубіжної культури, історичне краєзнавство Вміти проводити пошукову роботу в бібліотеках, відділах, опрацьовувати наукову літературу, електронні бази даних з даної тематики. Володіти елементарними навичками відбору методів та підходів до аналізу явищ матеріальної і духовної культури, історичного аналізу, встановлення причинно- наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Формування знань про минуле історичних міст, дослідження їх археології, на основі використання комплексних міждисциплінарних досліджень (історичних, містобудівних та інших) з метою охорони історичних міст та належного їх використання в туристичній практиці. Мета дисципліни – ознайомити студентів з історико-культурною спадщиною України та інших країн світу, зокрема її складовою – історичними містами. Сформувати у студентів практичні навички використання світового досвіду розвитку та збереження історичних міст як об’єктів туризму.
Рекомендована та необхідна література
Капелюшний В., Чубата М. Історико-культурний туризм в Україні та країнах Європи: висвітлення в літературі його суті, змісту, історії розвитку та досвіду правового регулювання // Історико-культурний туризм: український та світовий досвід. Збірник матеріалів Міжнародної наукової конференції (Київ, 5 квітня 2019 р.), 2019. С.50-59.; Міжнародна хартія з охорони й реставрації нерухомих пам’яток і визначних місць (Венеціанська хартія 1964 р.) // Відлуння віків. – 2004. – № 2. – С. 4–6.; Прибєга Л.В. Міжнародна охорона історико-культурної спадщини // Праці Центру пам’яткознавства. – Вип. 1. – К., 1992. – С. 46-47; Дулов О. Пам’яткознавство як наука // Пам’ятки України. – 1993. – № 1-6. – С. 139.; Терес Н. Розвиток історико-культурного туризму на сучасному етапі // Історико-культурний туризм: український та світовий досвід. Збірник матеріалів Міжнародної наукової конференції (Київ, 5 квіТтня 2019 р.), 2019. С. 30-35.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Формування цілісної системи знань про історичні міста України та світу. У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти елементи науково-дослідної роботи, вміти розробляти й реалізовувати історичні та міждисциплінарні проєкти з урахуванням сучасних методологічних підходів, набути навички роботи із науковою літературою та джерелами, їх застосування для практичного використання в туризмі.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Контрольна робота з тем; Реферат з тем; Оцінювання роботи під час семінарських занять. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання: - форма оцінювання – екзамен; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів; - Оцінюються такі результати навчання студента: вміння характеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) регіональні особливості формування історичних міст, вміння оцінювати роль культурної спадщини історичних міст в туризмі. - форма проведення екзамену – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; - мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним – 24 бали. Необхідна умова допуску до екзамену: студент не допускається до екзамену, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до екзамену 36 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Вікторівна Кузіна
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет