Практична психологія в соціальній педагогіці

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Практична психологія в соціальній педагогіці
Код дисципліни
ВБ 2.8.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 11; ПР 13; ПР 19; ПР 30; Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати основи загальної психології, базові концепцій розвитку і соціалізації особистості 2. Знати основні напрями і функції діяльності соціального педагога та психолога 3.Бажано мати практичний досвід включення в психолого-педагогічні практики різного типу (проектні, тренінгові, ігрові тощо).
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування професійної позиції соціального педагога та розвиток психологічних компетенцій, здатних забезпечувати ефективне виконання професійних задач у соціально-педагогічній діяльності, спрямованих на позитивну соціалізацію особистості. Дисципліна покликана розширити предметне поле професійної діяльності соціального педагога завдяки формуванню психологічних навичок та компетенцій, як то: спостереження, використання навичок впливу і переконання, засобів «ненасильницького спілкування», емпатійного слухання, «приєднання», наснаження тощо. Особливий акцент робиться на умінні виокремлення професійних задач в соціально-педагогічній практиці, розмежуванні функцій і напрямів діяльності соціального педагога, виборі засобів і методів роботи на індивідуальному, груповому і масовому рівнях. Протягом семестру студент повинен виконати 4 практичні роботи, які демонструють рівень оволодіння психологічними навичками і вміннями.
Рекомендована та необхідна література
1. Мілютіна К.Л. Форми психокорекційного впливу. К.: Главник, 2007, 44 с. 2. Основи практичної психології: Підручник / В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва. – 2-е вид., стер. – К.: Либідь, 2001. – 536 с. 3. Практична психологія та психодіагностика: посібник для лабораторних занять / Укл. Карагодіна О.Г., Шинкаренко О.Д. – К., 2002. – 123с. 4. Чуйко О.В. Індивідуальна та групова психотерапія у соціальній роботі // Психологія соціальної роботи (підручник) – К.: КНУ імені Тараса Шевченка, 2010. - С.70-98.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практичні заняття, самостійна робота. Презентації, дискусії, метод кейсів, аналіз фільмів, практичні роботи.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді, творчі та практичні завдання, підготовка презентацій, підсумкова контрольна робота. Форма підсумкового контролю – залік. Організація оцінювання: Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт і обовязковим виконанням 4 практичних робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру становить 60 б. Критично-розрахунковий мінімум – 36 балів. Студенти, які отримали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж 36, до складання заліку не допускаються. Залік оцінюється максимум у 40 балів. Сумарний бал за дисципліну становить 100 б.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології