Соціально-педагогічна робота з профілактики насильства

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Соціально-педагогічна робота з профілактики насильства
Код дисципліни
ОК 35.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН (ПР 1; ПР 3; ПР 4; ПР 6; ПР 8; ПР 12; ПР 15; ПР 18; ПР 19; ПР 22; ПР 25; ПР 28). Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знати теоретичні основи змісту понять «насильство», «домашнє насильство», «жорстоке поводження з дитиною» та їх розмежування. 2) Вміти виявляти, ідентифікувати та інтерпретувати ознаки можливих форм та їх проявів насильства щодо дітей. 3) Володіти правовими та організаційно-методологічними засадами здійснення соціально-педагогічної роботи з профілактики насильства.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування теоретичних знань студентів з питань ідентифікації та інтерпретації ознак можливих різновидів насильства щодо дітей; підготовка студентів до планування та проведення соціально-педагогічної роботи з профілактики насильства. Дисципліна спрямована на формування цілісного уявлення та розуміння теоретико-методологічних підходів щодо організації, здійснення соціально-педагогічної роботи з профілактики й протидії насильства.
Рекомендована та необхідна література
1. Актуальні проблеми сімейного насильства : монографія / Перцева Т.О., Огоренко В.В., Кожина Г.М., Зеленська К.О., Носов С.Г., Терьошина І.Ф., Гненна О.М., Мамчур О.Й., Тимофєєв Р.М., Шорніков А.В.; за заг. ред. проф. Т.О.Перцевої та проф. В.В. Огоренко. Дніпро, 2021. – 188 с. 2. Попередження домашнього насильства щодо дівчат та жінок у м. Києві: модель, особливості, перспективи / Я. І. Бордіян, Т. В. Журавель, О. Л. Кулаковська та ін. – К.: «ВБ «Калита», 2017. 98 с. 3. Попередження та подолання насильства щодо дітей: налагодження міжвідомчої співпраці та координація дій. Методичні матеріали для проведення дводенного тренінгу для мультидисциплінарних команд. – Авт. кол.: Бугаєць Т. І., Журавель Т. В., Ковальова О. В., Пашко Н. О. – К.: ВГЦ «Волонтер», Представництво Дитячого фонду ООН, 2020. 124 с. 4. Профілактика деструктивної поведінки підлітків (Т. Журавель & Ю. Удовенко, Ред.). Видавництво ФО-П Буря О.Д. – Київ, 2022. 144 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналіз першоджерел, презентації, практичні завдання, модульна контрольна робота, підсумкова контрольна робота. Форма підсумкового контролю – іспит. Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Іспит виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру. До іспиту допускаються студенти, які за результатами роботи впродовж семестру набрали від 36 до 60 балів. Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 36 балів – для допуску до складання іспиту обов’язково слід виконати модульні контрольні роботи, практичні завдання та завдання для самостійної роботи. Максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали. Шкала відповідності оцінок: - відмінно (90-100 балів) - добре (75-89 балів) - задовільно (60-74 бали) - незадовільно (1-59 бали)
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології