Психологія атипового розвитку

Освітня програма: Психологія бак заочн

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія атипового розвитку
Код дисципліни
ДВС.3.01.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
знати: про вікові періоди розвитку дитини, розвиток особистості, психологію сім'ї, теорії комунікації, основи диференціальної психології вміти: добирати валідний та надійний психодіагностичний інструментарій володіти: навичками сприйняття та аналізу психологічних методик і тестів, спрямованих на обстеження дітей раннього віку.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни: формування у студентів бази знань щодо типового та аномального розвитку, причини аномального розвитку та принципів його корекції; засвоєння знань та навичок з психології атипового розвитку. При вивченні дисципліни розкриваються за принципом архітектоніки такі питання: а) причини аномального розвитку (генетичні, токсичні, інфекційні тощо чинники); б) специфічні проблеми формування первинного та вторинного дефекту при соматичних та неврологічних проблемах у дитини; в) принципи побудови корекційних програм та програм раннього втручання з урахуванням особливостей аномального розвитку дитини. Психологія аномального розвитку спрямована на формування в студентів навичок ефективної професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання та роботи корекційного психолога.
Рекомендована та необхідна література
1. Галецька І. Клініко-психологічне дослідження : навч. пос. - Львів : Вид. центр ЛНУ, 2015. 2. Максимова Н.Ю., Мілютина К.Л., Піскун В.М. Основи дитячої патопсихології. Навчальний посібник. К.: Перун, 1996. Рекомендовано міністерством освіти і науки, - 454 стр. 3. Мілютіна К.Л., Князєв В., Рубель Н, Дубашидзе Н. Робоча книга корекційного психолога. К. ДІА, 2019, - 308 стр. 4. МакВильямз Н. Психоаналитическая диагностика: понимание структуры личности в клиническом процессе / Пер. с англ. - М.: Класс,2007. 5. Максименко С.Д., Чуприков А.П., Прокопович Є.М., Рожкова І.В., Лобанов С.О Патопсихологія . Нав чаль ний посібник для студентів вищих навчаль них закладів. - К.: КММ, 2010, - 208 с. 6. Блейхер В.М., Крук И.В., Боков С.Н. Практическая патопсихология - М.: МПСИ Модэк. - 624 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. експрес опитування - від 1 до 4 балів; 2. колоквіум - від 3 до 4 балів; 3. доповіді та наукові роботи - від 6 до 7 балів; 4. тестування (з набору суджень вибрати вірні) - від 6 до 7 балів; 5. три модульні контрольні роботи - від 2 до 4 балів за кожну (всього: від 6 до 12 балів); 6. проміжний контроль (підсумкова контрольна робота) - 2 до 6 балів. Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами оцінювання складає 24 бали. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 40 балів. Підсумкове оцінювання: письмовий іспит Максимальна підсумкова оцінка за цю дисципліну може становити 100 балів. Студент може отримати на іспиті максимально 60 балів до яких додаються бали отримані студентом під час семінарських занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспитову роботу не може бути меншою 36 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Євгеній Михайлович Прокопович
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології