Сучасні соціологічні теорії

Освітня програма: Соціологія

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Сучасні соціологічні теорії
Код дисципліни
ОК15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
Знати: Основні принципові положення провідних течій сучасної соціологічної теорії, Специфіку цих течій в соціології та їх основних представників Вміти: визначати пізнавальний потенціал сучасних соціологічних теорій в дослідницький практиці; оцінювати евристичні можливості сучасних соціологічних теорій в пізнанні соціальних явищ і процесів Здійснювати самостійно аналітичну, дослідницьку та пошукову діяльність
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні етапи розвитку соціології, ключові напрямки класичного соціологічного теоретизування 2. Вміти працювати з наукової літературою та першоджерелами 3. Володіти понятійним апаратом соціологічної теорії
Зміст навчальної дисципліни
Соціологічна теорія: сучасний стан і шляхи її розвитку Структурний функціоналізм: від теорії дії до загальної теорії систем Неомарксизм в соціології ХХ ст. Інтерпретативна традиція в соціології: феноменологія, етнометодологія та символічний інтеракціонізм Постструктуралізм та неофункціоналізм в сучасній соціологічній теорії Концептуалізація соціокультурного аналізу у системі соціогуманітарних наук Соціокультурний аналіз трансляції культури Семіотичні підходи в соціокультурному аналізі Використання соціокультурного аналізу: можливості і обмеження
Рекомендована та необхідна література
Малес Л. В. Вивчаючи тексти культури: соціокультурний аналіз як пізнавальна стратегія соціології. – К. : К.І.С., 2011. Соболевська М.О. Неофункціоналістські та постструктуралістські теорії в сучасній соціології. Навчальний посібник. – К.: Дух і літера, 2010. Штомпка П. Соціологія. Аналіз суспільства [пер. з польськ. Галини Теодорович] / Пйотр Штомпка. – Львів.: Колір ПРО, 2020. – С. 57–145, 685–748. Шюц А. Структури житєсвіту [пер. з нім. Вахтанґа Кебуладзе] / Альфред Шюц, Томас Лукман. – Х.: Фоліо, 2018. – С. 23–118 с. Joas Hans, Knoebl Wolfgang Social Theory: Twenty Introductory Lectures. - Cambridge University Press, 2009. - P. 11-36, 37-140, 182-253, 290-358, 359-402, 403-441, 533-574, 753-791.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. активна робота на семінарських заняттях: 40/24 балів 2. виконання модульних контрольних робіт: 20/12 балів (2 роботи по 10 максимальних або 6 мінімальних бали за кожну) - підсумкове оцінювання: письмовий іспит - 40 балів максимум. Мінімальний бал успішного складання (отримання загальної позитивної оцінки) іспиту – 24 бали. - умови допуску до підсумкового іспиту: Для студентів, які набрали сумарно за модулі меншу кількість балів за критично-розрахунковий мінімум – 36 балів для одержання допуску до іспиту обов’язковим є повторне складання модульних контрольних робіт.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології