Історико-культурна та археологічна спадщина Доколумбової Америки в сучасному туризмі

Освітня програма: Історичне туризмознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історико-культурна та археологічна спадщина Доколумбової Америки в сучасному туризмі
Код дисципліни
ОК 09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основні факти та персоналії з історії цивілізацій Доколумбової Америки (Мезоамерика), основні групи археологічних та історикокультурних пам’яток цивілізацій Доколумбової Америки. Вміння характеризувати специфіку матеріальної і духовної спадщини суспільств Доколумбової Америки. Навички формування туристичного продукту на основі матеріальної і духовної спадщини Доколумбової Америки. Здатність оцінити сучасний стан використання та рекламування археологічної та історикокультурної спадщини цивілізацій Доколумбової Америки у світовому та українському туризмі. Приймати й обґрунтовувати рішення стосовно перспектив використання археологічної, історико-культурної спадщини народів цивілізацій Доколумбової Америки в туризмі, шляхів її популяризації в Україні.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати найважливіші факти, події та процеси історії людства, Латинської Америки. Вміти визначати характерні риси, які властиві для суспільного ладу, державного устрою й економічно-господарського комплексу стародавніх цивілізацій. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна має на меті окреслити місце і роль Доколумбової Америки в історії з точки зору різних концепцій історії людства, розкрити історико-культурний потенціал цієї спадщини з метою популяризації та використання в туристичній практиці. Студенти мають ознайомитись зі станом джерельної бази та історіографії з історії цивілізацій Мезоамерики та Андійського регіону. В рамках курсу буде розглянута сутність та специфіка політичного, економічного, соціального, елігійного та культурного розвитку доби існування цивілізацій Доколумбової Америки; проаналізовані головні ментальних та культурних особливості, світоглядні орієнтири народів Доколумбової Америки. Передбачається ознайомлення з біографіями найвидатніших особистостей, головними історичними легендами та міфами. Впродовж Аналізується сучасний стан та можливості використання археологічних, історико-культурних пам’яток стародавніх цивілізацій в сучасному туризмі.
Рекомендована та необхідна література
Полюхович Ю. Ю. Політико-династична історія держави майя Баакаль за матеріалами корпусу епіграфічних джерел Паленке (Лакамха'). Дис. канд. іст. наук: 07.00.02; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. – К., 2012.; Bergh Susan E., ed. Wari. Lords of the Ancient Andes. Thames & Hudson, New York, 2012. Boone, Elizabeth Hill, ed. Andean Art at Dumbarton Oaks. Washington, D.C.:Dumbarton Oaks Research Library and Collection, 1996.; Bourget, Steve, and Kimberly L Jones, eds. The Art and Archaeology of the Moche: An Ancient Andean Society of the Peruvian North Coast. Austin: University of Texas Press, 2008.; Burger, Richard L. Chavin and the Origins of Andean Civilization. London: Thames and Hudson, 1992.; Burger, Richard L., and Lucy C. Salazar. Machu Picchu: Unveiling the Mystery of the Incas. New Haven: Yale University Press, 2004.; Coe M. Breaking the Maya Code. 3rd edition. – London: Thames and Hudson, 2012.; Coe M., Houston S. The Maya. 9th edition – London: Thames and Hudson, 2015.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Розвиток практичних здібностей студентів щодо вміння аналізувати особливості суспільного устрою цивілізацій Доколумбової Америки, організацію виробничого процесу, їх культурний і духовний розвиток; особливості повсякденного життя і ментальності населення, зв’язків давнини з сучасною туристичною практикою.
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: контрольна робота з тем, самостійна робота (реферат), оцінювання роботи під час семінарських занять, підсумкова контрольна робота (залік). * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: залік. Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час семінарів (усні опитування); отримані за виконання індивідуальних завдань; бали, отримані під час модульного контролю), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (заліку), а саме: за виконання запропонованих завдань.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії стародавнього світу та середніх віків
Історичний факультет