Психологія соціальних організацій

Освітня програма: Соціальна педагогіка маг

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія соціальних організацій
Код дисципліни
ОК.7
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Розуміти особливості динаміки організаційного розвитку, причини появи криз і конфліктів, роль керівництва і лідерства в управлінні соціальними організаціями Володіти навичками організаційного цілепокладання, стратегічного та оперативного планування в організації Підбирати методи навчання і професійного розвитку в організації у контексті виконання функцій соціального працівника в організації. Налагоджувати комунікацію всередині організації Дотримуватись етики і культури стосунків в організації
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання засадничих теорій в галузі соціальної роботи, основи психології управління, соціологічні трактування поняття «інституалізації» та соціальних інститутів, нормативно-правові документи, що регулюють діяльність інституцій у соціальній сфері.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – оволодіння студентами теоретико-методологічними основами знань про важливі закони, закономірності та принципи створення, функціонування і розвитку соціальних організацій. Дисципліна має прикладний характер і передбачає розвиток системного, комплексного бачення організаційних форм сучасного виробництва та управління у різних сферах суспільного буття. Дисципліна складається з трьох модулів. Перший модуль «Види соціальних організацій та їх характеристики» присвячено вивченню загальних підходів до розуміння поняття «соціальна організація» та існуючих типів організації, які відповідають завданням розвитку соціального капіталу. Другий модуль «Принципи та спосіб функціонування соціальних організацій» охоплює проблематику процедури цілепокладання та стратегічного планування, соціально-психологічної структури організації. Третій модуль «Психологія управління і лідерства в організації» має прикладну спрямованість і орієнтує на розуміння особливостей формування команди в організації, знання психологічних стилів управлінської діяльності, шляхів попередження і вирішення конфліктів в організаціях.
Рекомендована та необхідна література
1. Адізес Іцхак. Ідеальний керівник. Чому ним неможливо стати / пер. з англ. Софія Опацька. – К.: Наш формат, 2016.- 288 с. 2. Данчева О.В., Швалб Ю.М. Практична психологія в економіці та бізнесі. – Київ: Лібра. 1998. 3. Заболотна В.О. Психологічні основи управління персоналом. Навчальний посібник.-К.: Гнозис, 2010. - 248 с. 4. Монастирський Г.Л. Теорія організації: підручник. 2-е видання, доповнене й перероблене. Тернопіль: “Крок”, 2019. - 368 с. 5. Чуйко О.В. Управлінські засади створення середовища особистісно-професійного розвитку на кафедрі // Науковий журнал «Організаційна психологія. Економічна психологія». – К., 2017 №1 (8) – С.84-91.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота. Презентації, дискусії, метод кейсів.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді, реферат, підготовка презентацій, модульні контрольні роботи. Форма підсумкового контролю – іспит. Організація оцінювання: Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру становить 60 б. Критично-розрахунковий мінімум – 36 балів. Студенти, які отримали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж 36, до складання іспиту не допускаються. Іспит оцінюється максимум у 40 балів. Сумарний бал за дисципліну становить 100 б.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни