Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Освітня програма: Мережеві та інтернет технології (Магістр)
Структурний підрозділ: Факультет інформаційних технологій
Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ННД.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Методологія і методи дослідження педагогічних явищ і фактів. Предмет і завдання педагогіки вищої школи. Систему вищої освіти в Україні Дидактику вищої школи, процес навчання. порядок визначення змісту вищої освітию. Форми організації, методи навчання у вищій школі, сучасні освітні технології. Систему діагностики знань і умінь студентів у закладі вищої освіти.
Виховні технології, планування і організацію виховних справ. Психолого-педагогічні основи формування професійної компетенції викладача закладу вищої освіти. Володіння методами і прийомами науково-педагогічного дослідження, зберігання, обробки і представлення інформації.
Володіння навичками пошуку, відбору, обробки систематизації інформації для проведення різного типу занять, виховних заходів. Вміння самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати інформацію з різних джерел. Уміння побудувати навчальну діяльність у відповідності з логікою процесів викладання і учіння.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Наявність концептуальних наукових та практичних знань, уміння критичного осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання; 2) наявність поглиблених когнітивних та практичних умінь/навичків, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання; здатність навчатися із значним ступенем автономії.
Зміст навчальної дисципліни
Розкриваються механізми організації впливу на особистість в процесі її освіти і навчання. Відбувається формування педагогічного мислення, навчання аналізу педагогічної дійсності, свідомому оволодінню професійно-педагогічними вміннями та навичками. Зміст розкривається у двох модулях. У першому – методологія, дидактика, вищої школи, система організації виховної роботи у ЗВО. У другому – теорія, методика, сучасні технології формування педагогічної майстерності викладача ЗВО. Важливе місце в курсі відводиться набуттю практичних навичок у професійно-визначальних ситуаціях навчальної діяльності науково-педагогічного працівника.
Рекомендована та необхідна література
1. Галецький С. М. Формування комунікативної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії. Житомирський державний університет імені Івана Франка, Житомир, 2020. 292. URL: http://eprints.zu.edu.ua/31122/1/dys_Galetskyi.pdf (дата звернення: 05.01.2021)
2. Головко Н. І., Балашова С. П. Педагогічна майстерність викладача вищого навчального закладу як складова навчально-виховного процесу. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка. 2017. 1(5) С.21-25.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, практичні завдання, педагогічні ситуації, підготовка презентацій.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Під час занять оцінюються: усна відповідь, презентація, виконання контрольних, практичних завдань, участь у обговореннях. Систематичність оцінюється як відношення кількості виконаних завдань до кількості завдань, які мав виконати студент у Google Клас. Активність розраховується за кількістю виступів, участі у обговоренні питань на семінарах (практичних заняттях) по відношенню до середньої кількості виступів по групі. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100.
Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу, яке оцінюються у 40 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни