Фізіологія онтогенезу

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (магістр) ЗАОЧНА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Фізіологія онтогенезу
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР2. Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет ресурси для пошуку необхідної інформації. ПР6. Аналізувати біологічні явища та процеси на молекулярному, клітинному, організменному, популяційно-видовому та біосферному рівнях з точки зору фундаментальних загальнонаукових знань, а також за використання спеціальних сучасних методів досліджень. ПР15.Уміти самостійно планувати і виконувати інноваційне завдання та формулювати висновки за його результатами. ПР40. Вміти узагальнювати різноманітні експериментальні дані та обґрунтовувати тезу про єдність організму людини і тварин як єдиного цілого з середовищем їхнього існування на основі знань про будову та механізми функціонування різних органів та систем організму спираючись на поглиблені знання з дисциплін професійнопрактичної підготовки.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Володіти знаннями про загальні принципи функціонування живих організмів на різних рівнях організації. 2. Вміти теоретично обґрунтовувати необхідність підтримання гомеостазу як основи існування живого. 3. Знати макро- та мікроструктурну організацію стстем органів людини і тварин. 4. Володіти навичками практичної роботи в науковій лабораторії, вміти обробляти та представляти результати експериментів та обстежень.
Зміст навчальної дисципліни
Основою навчальної дисципліни «Фізіологія онтогенезу» є розгляд механізмів та ведучих факторів розвитку фізіологічних функцій протягом онтогенезу. Зокрема детально висвітлюються питання про розвиток організму на різних етапах онтогенезу, вікові особливості систем органів, критичні етапи онтогенезу людини та тварин, механізми старіння та довголіття. Обґрунтовується закономірність виникнення мови, самосвідомості і свідомості як особливого механізму регуляції поведінки людини в соціальному середовищі. Розглядаються питання функціональні реакції органів в нормі та за умов порушення їх діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Хрипкова А.Г. Вікова фізіологія. – К.: Вища школа, 1982. – 268 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота, лабораторні роботи.
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: Модульна контрольна робота 1(дистанційно): РН 1.1-РН.1.2; РН 2.1 — 10 балів / 5 балів. Модульна контрольна робота 2 (дистанційно): РН 1.3, РН 1.4; РН 2.2 — 10 балів / 5 балів. Підсумкова контрольна робота : РН 1.1 - РН 4.1 — 10 балів / 5 балів. Оцінювання лабораторних робіт. (2 роботи) РН 2.1- 2.2;РН 3.1 — 10 балів / 5 балів. Реферат РН 3.1 – 4.1 – 10 балів / 5 балів - підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українською

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Фізіології людини і тварин
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”