Вступ до спеціальності: соціологія в управлінському процесі

Освітня програма: Соціологічне забезпечення управлінських процесів

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Вступ до спеціальності: соціологія в управлінському процесі
Код дисципліни
ОК2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.Знати основні засади сутності, становлення і розвитку соціології як науки, що, зокрема, сприяла управлінським процесам в суспільстві. 2.Вміти використовувати соціологічне уявлення та базові соціологічні поняття та категорії в аналізі соціальних явищ та процесів. 3.Подання особистої думки, ведення дискусії. 4. Автобіографічне есе та його презентація.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Вміти працювати з наукової літературою та першоджерелами. 2.Здійснювати самостійно аналітичну та пошукову діяльність.
Зміст навчальної дисципліни
І. Соціологія як наука, дослідницька та управлінська практика. 1 Вступна. Образ соціології в суспільстві. 2 Роль соціології в суспільстві. 3 Соціологія як професія. Основні напрямки професійної діяльності соціолога. Професійні риси соціолога. 4 Поняття про суспільне життя (основні соціальні інститути; агенти соціалізації). Автоетнографія: біографічні особливості життєвого шляху майбутнього соціолога. 5 Поняття про соціологічні та соціальні дослідження. ІІ. Загальна соціологічна теорія – базові поняття. 6 Соціологія як наука. 7 Поняття, ознаки та типи суспільства. 8 Соціальна структура суспільства. Структурні елементи. ІІІ. Соціум та управління 9 Сутність та характеристики управління. Соціологія і управління. 10 Менеджер як професія. Соціолог-управлінець. Професійні траєкторії. 11 Значення етики для формування сучасного фахівця. Професійна етика соціолога.
Рекомендована та необхідна література
1. Бауман З. Вступ // Мыслить социологически. – Режим доступу: http://window.edu.ru/resource/440/42440/files/index.html 2. Бергер П. Социология как времяпрепровождение; Социология как форма сознания // Приглашение в социологию. – Режим доступу: https://ktpu.kpi.ua/wp-content/uploads/2014/02/berger.pdf 3. Миллс Ч. Р. Что нам обещает социология // Социологическое воображение. – Режим доступу: http://read.newlibrary.ru/read/mills_ch/sociologicheskoe_voobrazhenie.html 4. Монсон П. Глава 1; Глава 2 // Лодка на аллеях парка. – Режим доступу: http://ecsocman.hse.ru/data/681/150/1217/006Monson.pdf 5. Гіденс Е. Соціологія / Пер.з англ. В.Шовкун, Олійник; Наук.ред. О.Іващенко. - К.: Основи, 1999.-С.16-89; С.617-637.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, семінарські заняття, самостійна робота, презентація
Методи та критерії оцінювання
1. Активна робота на семінарських заняттях: 30 балів (18 мінімальних балів). 2. Виконання контрольних робіт (кр): 15 балів (8 мінімальних балів). 3. Автобіографічне есе: 15 балів (10 мінімальних балів). Додаткові бали: студент може отримати додаткові 5 балів за виконання таких видів робіт як: участь в конференції / опубліковані тези конференції / сертифікат з пройдених он-лайн курсів за тематикою дисципліни (он-лайн курси попередньо пропонуються/узгоджується з викладачем). Види робіт не підсумовуються, а є альтернативами. Бали не є обов’язковими, є понаднормовими, як додаткові в разі бажання студента підвищити накопичені бали. Підсумкове оцінювання: письмовий іспит (білет містить дві частини: тестову та два відкритих питання) – 40 балів. Мінімальний бал успішного складання (отримання загальної позитивної оцінки) іспиту – 24 бали.
Мова викладання
українська